3137
17
Colin McRae: Dirt 2, видео DX11
Разработчики: Codemasters Studios
Издатель: Codemasters / Новый Диск
Жанр: Racing
Платформа: РС
Дата выхода: 1 декабр(NA)/3 декабря(EPAC)/4 декабря(UK) 2009
Новые видеоролики Colin McRae: Dirt 2,
демонстрирующие все прелести DirectX 11.
Tech Trailer DX11.
Gameplay Trailer DX11.
Издатель: Codemasters / Новый Диск
Жанр: Racing
Платформа: РС
Дата выхода: 1 декабр(NA)/3 декабря(EPAC)/4 декабря(UK) 2009
демонстрирующие все прелести DirectX 11.
Tech Trailer DX11.
Gameplay Trailer DX11.
Кстати вода куда лучше и реалистичнее смотрится чем в крайзисе...
Codemasters racing games is always something special - that being fantastic racing feeling in Race Driver: GRID, brilliant handling in DiRT or ultimate realistic experience with the next year's F1 2010? The company takes pride at the technological edge, but we won't forget that these titles also run flawlessly on slower systems.
Just a couple of hours ago, Codemasters announced that they're delaying the release of Colin McRae DiRT 2 for the PC platform in order to deploy DirectX 11 technology. Originally scheduled for a debut in F1 2010 and Race Driver: GRID 2 games, EGO engine gets a DirectX 11 tune-up with a 2009 release.
This is not a "sticker-stomper" implementation. EGO engine is getting a complete overhaul, implementing all the key features of DirectX 11 such as graphics multi-threading [do NOT confuse with CPU multi-threading], hardware Tessellation and Shader Model 5.0.
The differences should be quite spectacular. Gamers with DirectX 11 hardware will see a significant change in game surfaces, such as water or glass reflection/refraction, crowd animation, ambient occlusion and shadows. Very important part of EGO engine, the motion blur/depth of field is also getting a complete overhaul and should result in spectacular feeling while playing the game.
In order to implement DirectX 11, Codemasters called AMD to help them out. Officially, AMD "provided Codemasters with access to our software engineering expertise in DirectX 11 technologies". To cut the bull from the press release, Codemasters now has ATI Evergreen hardware and a fleet of engineers ready to help them out during this conversion.
This is a first major DirectX 11 win for AMD, and we have no doubt that there are plenty more to come yet. The person that led the The Way It's Meant To Be Played team recently switched positions, and if there was any chance that AMD's gaming program steps on nVidia's currently superior gaming development support program, the time is now
Информация взята тут http://www.brightsideofnews.com/news/2009/...nd-f1-2010.aspx
и тут (скрины) http://www.noob-cake.com/consoles/codemast...-press-release/
Кстати после релиза нужно будет сравнить скрины Х360 и РС, реализация нового рендера всеравно очень успешна и заслуживает покупку HD5750 или HD5770
Salasar, кстати ты читал новости что ATI будет изготвливать DX11 чипы для боксов ?))
Ты везде об этом так говоришь, как будто лично принимал участие в его разработке и следил за "грамотностью" применения DX11. Отметил бы тогда хоть возможности которые там невероятно грамотно применены, поделился с нами. Не спорю, картинка красивая, но это еще не значит, что все это сделано только благодаря новому API.
Как я и говорил, бредово использовать тесселяцию на малополигональных, не предназначенных для этого моделях.
Тесселяция флага тоже выглядит неестественно, кривой ответ PhysX.
Вода чудесна, жаль не показали грязь.
Еще одна заметка на абгрейд (успокоить совесть )
Я с оф сайта в оригинальном качетве скачал, красиво...
FIL, а чем тебя АТИ не устроила ?
мне по нраву больше продукция "зеленых" сорри за офтоп