Помощь - Поиск - Пользователи - Календарь
Полная версия этой страницы: xrDO_Light
GAMEINATOR forums > S.T.A.L.K.E.R. > S.T.A.L.K.E.R. Архив > S.T.A.L.K.E.R. Архив по модификациям
matt_b
When running xrDO_Light (for compiling detail objects), I always get a crash with this error:

Expression : BT.pSurface
Function : xrLoad
File : D:\xray-svn\xrLC\xrDO_Light\compiler.cpp
Line : 306
Description : Can't load surface

Anyone had a similar problem?




При запуске xrDO_Light (для составления подробного объектов), я всегда получите отказ с этой ошибкой:

Expression : BT.pSurface
Function : xrLoad
File : D:\xray-svn\xrLC\xrDO_Light\compiler.cpp
Line : 306
Description : Can't load surface

Каждый имел аналогичные проблемы?
Сахаров
Цитата(matt_b @ 03.11.2008, 18:58) *
Anyone had a similar problem?

What is written in log before this line - line Expression : BT.pSurface?
In rawdata\textures there are tga and thm of the detail objects?
matt_b
Hi, sorry for the late reply - had some hardware problems.

I checked rawdata/textures & all the relevant .tga & .thm files are there. This is the full error log:



* Detected CPU: GenuineIntel Pentium-III, F6/M7/S10, 3000.00 mhz, 33-clk 'rdtsc'
* CPU Features: RDTSC, MMX, SSE, SSE2

Initializing File System...
FS: 11437 files cached, 1357Kb memory used.
Init FileSystem 0.177289 sec
'xrCore' build 0, (null)

"LevelBuilder v4.1" beta build
Compilation date: Apr 10 2007

Startup time: 22:40:46

* New phase started: Loading level...
! xrCDB: model still isn't ready
* Level CFORM: 0K
| | * materials: 134
| | * shaders_xrlc: 10
| Processing textures...
* ImageLibrary version: 2.5.4
* 25 supported formats
| | - loading: glow\glow_orange.thm
| | - loading: tree\tree_fuflo.thm

FATAL ERROR

[error]Expression : BT.pSurface
[error]Function : xrLoad
[error]File : D:\xray-svn\xrLC\xrDO_Light\compiler.cpp
[error]Line : 306
[error]Description : Can't load surface


stack trace:



Note: to compile the detail objects, i use 'start > run > X:\xrDO_light.bat mp_gasworks'.
Сахаров
Цитата(matt_b @ 14.11.2008, 01:44) *
tree\tree_fuflo.thm

For the compilation are required the .tga and .thm files into rawdata/textures.
Use any bath converter dds to tga. After convert all textures, in the LE press to "synchronize textures" in image editor, it will create .thm files.
matt_b
Do I need .tga conversions of every .dds texture from each folder (concrete, wood etc.)? I currently have .tga textures of the detail objects (grass & leaves), surely that's all the detail object compiler should need.
Сахаров
Цитата(matt_b @ 14.11.2008, 14:23) *
Do I need .tga conversions of every .dds texture from each folder (concrete, wood etc.)? I currently have .tga textures of the detail objects (grass & leaves), surely that's all the detail object compiler should need.

first, convert "tree\tree_fuflo", In the case of repeating the error, simply look in the log last line before "FATAL ERROR", In this line shown the name of texture because of which occurs the error.
StaJIKEPok
Привет всем! Делаем с другом карту. При компиляции выдает:


Используем текстуры из билда 1935. Возможно, текстура "косячная"... Если так - то плиз дайте норм.

Заранее спасибо!
Chopku
Цитата(StaJIKEPok @ 16.08.2009, 20:47) *
Привет всем! Делаем с другом карту. При компиляции выдает:


Используем текстуры из билда 1935. Возможно, текстура "косячная"... Если так - то плиз дайте норм.

Заранее спасибо!


ты не скрин,а лог давай...походу нет текстуры
Kostya V
Ругается на отсутствие .thm текстуры. Чтобы появилась такая текстура. Переведи эту текстуру с расширением .dds в .tga и потом сделай импорт текстуры в СДК. И ошибка исчезнет. И так по каждой недостающей текстуре.
Для просмотра полной версии этой страницы, пожалуйста, пройдите по ссылке.
Форум IP.Board © 2001-2024 IPS, Inc.