xrDO_Light |
Здравствуйте, гость ( Авторизация | Регистрация )
xrDO_Light |
03.11.2008, 18:58
Сообщение
#1
|
|
Новичок Репутация: 3 Группа: Только зарегистрировался Сообщений: 11 Регистрация: 17.10.2008 |
When running xrDO_Light (for compiling detail objects), I always get a crash with this error:
Expression : BT.pSurface Function : xrLoad File : D:\xray-svn\xrLC\xrDO_Light\compiler.cpp Line : 306 Description : Can't load surface Anyone had a similar problem? При запуске xrDO_Light (для составления подробного объектов), я всегда получите отказ с этой ошибкой: Expression : BT.pSurface Function : xrLoad File : D:\xray-svn\xrLC\xrDO_Light\compiler.cpp Line : 306 Description : Can't load surface Каждый имел аналогичные проблемы? |
 
|
|
|
|
04.11.2008, 07:42
Сообщение
#2
|
|
Игроман Репутация: 184 Группа: Участник Сообщений: 989 Награды: 3 Регистрация: 12.08.2007 |
Anyone had a similar problem? What is written in log before this line - line Expression : BT.pSurface? In rawdata\textures there are tga and thm of the detail objects? -------------------- have a nice day bitches
|
 
|
|
14.11.2008, 01:44
Сообщение
#3
|
|
Новичок Репутация: 3 Группа: Только зарегистрировался Сообщений: 11 Регистрация: 17.10.2008 |
Hi, sorry for the late reply - had some hardware problems.
I checked rawdata/textures & all the relevant .tga & .thm files are there. This is the full error log: * Detected CPU: GenuineIntel Pentium-III, F6/M7/S10, 3000.00 mhz, 33-clk 'rdtsc' * CPU Features: RDTSC, MMX, SSE, SSE2 Initializing File System... FS: 11437 files cached, 1357Kb memory used. Init FileSystem 0.177289 sec 'xrCore' build 0, (null) "LevelBuilder v4.1" beta build Compilation date: Apr 10 2007 Startup time: 22:40:46 * New phase started: Loading level... ! xrCDB: model still isn't ready * Level CFORM: 0K | | * materials: 134 | | * shaders_xrlc: 10 | Processing textures... * ImageLibrary version: 2.5.4 * 25 supported formats | | - loading: glow\glow_orange.thm | | - loading: tree\tree_fuflo.thm FATAL ERROR [error]Expression : BT.pSurface [error]Function : xrLoad [error]File : D:\xray-svn\xrLC\xrDO_Light\compiler.cpp [error]Line : 306 [error]Description : Can't load surface stack trace: Note: to compile the detail objects, i use 'start > run > X:\xrDO_light.bat mp_gasworks'. Сообщение отредактировал matt_b - 14.11.2008, 01:47 |
 
|
|
14.11.2008, 08:25
Сообщение
#4
|
|
Игроман Репутация: 184 Группа: Участник Сообщений: 989 Награды: 3 Регистрация: 12.08.2007 |
tree\tree_fuflo.thm For the compilation are required the .tga and .thm files into rawdata/textures. Use any bath converter dds to tga. After convert all textures, in the LE press to "synchronize textures" in image editor, it will create .thm files. -------------------- have a nice day bitches
|
 
|
|
14.11.2008, 14:23
Сообщение
#5
|
|
Новичок Репутация: 3 Группа: Только зарегистрировался Сообщений: 11 Регистрация: 17.10.2008 |
Do I need .tga conversions of every .dds texture from each folder (concrete, wood etc.)? I currently have .tga textures of the detail objects (grass & leaves), surely that's all the detail object compiler should need.
|
 
|
|
15.11.2008, 08:00
Сообщение
#6
|
|
Игроман Репутация: 184 Группа: Участник Сообщений: 989 Награды: 3 Регистрация: 12.08.2007 |
Do I need .tga conversions of every .dds texture from each folder (concrete, wood etc.)? I currently have .tga textures of the detail objects (grass & leaves), surely that's all the detail object compiler should need. first, convert "tree\tree_fuflo", In the case of repeating the error, simply look in the log last line before "FATAL ERROR", In this line shown the name of texture because of which occurs the error. -------------------- have a nice day bitches
|
 
|
|
16.08.2009, 19:47
Сообщение
#7
|
|
Геймер Репутация: 23 Группа: Участник Сообщений: 132 Регистрация: 30.03.2009 |
Привет всем! Делаем с другом карту. При компиляции выдает:
Используем текстуры из билда 1935. Возможно, текстура "косячная"... Если так - то плиз дайте норм. Заранее спасибо! -------------------- |
 
|
|
16.08.2009, 21:49
Сообщение
#8
|
|
Грандмастер Репутация: 484 Группа: Участник Сообщений: 1847 Награды: 4 Регистрация: 28.08.2008 |
|
 
|
|
17.08.2009, 04:54
Сообщение
#9
|
|
Продвинутый геймер Репутация: 136 Группа: Участник Сообщений: 464 Награды: 1 Регистрация: 28.10.2008 |
Ругается на отсутствие .thm текстуры. Чтобы появилась такая текстура. Переведи эту текстуру с расширением .dds в .tga и потом сделай импорт текстуры в СДК. И ошибка исчезнет. И так по каждой недостающей текстуре.
|
 
|
|
Текстовая версия | Сейчас: 23.05.2024, 17:32 |