Помощь - Поиск - Пользователи - Календарь
Полная версия этой страницы: Cabrobro Mod
GAMEINATOR forums > S.T.A.L.K.E.R. > S.T.A.L.K.E.R. Архив > S.T.A.L.K.E.R.: Общий раздел (архивные темы 2007-2014)
Страницы: 1, 2
cabrobro
hi, im from brazil and im sry but i cant speak russian, so ill try via google.

Zeed сказал мне, что, возможно, Hiker будет знать моей "проблеме".

я задать один вопрос, я считаю его очень прост : Как загрузить новый уровень через скрипт?

я имею в виду команду, чтобы загрузить уровень / карту через скрипт, когда я хочу, , как событие начала уровня я хочу.

бы им разговариваете с кем-то, а затем я выбирать действия и уровня нагрузки, я не нужно диалоговое питания, я просто хочу, чтобы загрузить уровне я думал, что она будет легкой, , но я приблизительно не найти команду для загрузки следующего или предыдущего уровня. я сделаю питания через телепорта, как :

db.actor:set_actor_position(pointoint(0))
local dir = lookoint(0):sub(pointoint(0))
db.actor:set_actor_direction(-dir:getH())

Хизб не работает неплохо, е также некоторые интересные вещи я увидел на level_tasks.script Стрит, но он не работает:

get_console():execute("flush")
get_console():execute("jump_to_level "..jname)

это сделает, что я хочу прыгать, там е jname будет имя уровне я хочу нагрузки, но jump_to_level не работает. есть ли команда, я можно использовать для загрузки уровне / карта.

бы load_waypoint("esc_exit_to_garbage_01");

я мысли телепорта будет работать на любом уровне, Похоже, но только для точек пути, которые установлены в том же уровне, хотя и на последнем уровне игроку teleported на другом уровне, а не одна.


спасибо.
======================
english:
Zeed told me that maybe Hiker would know the answer of my "problem".

i have one question, i think its very simple: How to load a new level via script? i mean the command to load a level/map via script whenever i want, like an event starting the level i want.

like, im talking to someone and then i choose an action and the level load, i do not need dialog stuffs, i just want the command to load the level, i thought it would be easy, but i ca not find the command to load the next or previous level.

i can do some stuffs via teleport

like:
db.actor:set_actor_position(pointoint(0))
local dir = lookoint(0):sub(pointoint(0))
db.actor:set_actor_direction(-dir:getH())

but does not work so good, there is also some interesting stuff i saw on level_tasks.script but wtf it does not work:

get_console():execute("flush")
get_console():execute("jump_to_level "..jname)

this would make that jump i want, where jname would be the name of the level i want to load, but jump_to_level does not work.

is there any command that i can use to load a level/map.

like load_waypoint("esc_exit_to_garbage_01");

i thought the teleport would work for any level, but seems like it only work for the waypoints that are set in the same level, though on last level the player is teleported to another level instead of same one.
Vetal17
Причем здесь модификации ?...
cabrobro
да как понимаем, что это мод форума? и это изменение моих моделей и я хотел кредитов тех, кто поможет мне. Спасибо за быстрый ответ.
__________
english:
yes as understand this is the mod forum? and this is a modification for my mod and i would credit anyone who help me. Thanks for the fast reply.
Vetal17
Цитата
yes as undestand this is the mod forum? and this is a modification for my mod and i would credit anyone who help me. Thanks for the fast reply.

You post not this topic,post message in "S.T.A.L.K.E.R. - Технические вопросы" wink.gif
cabrobro
Я вижу, но не "Технические вопросы", хотя его модификации, которые сделают мои МО загрузить карту ", когда некоторые даже начать.

"Технические вопросы", как если бы моя игра разваливается, когда карте загрузки, , но это не так.


==========
english:
I see, but its not a "Technical Issue", it's a modification that will make my MOD load a map when a certain even start.

a "Technical Issue" would be if my game was crashing when a map is loading, but that is not the case.
Woland
Ипать, народ, помогите человеку, тем более причем тут "технические вопросы"??? Он даже материально заинтересовать пытается huh.gif
З.Ы. Кстати, вопрос и в самом деле интересный - например в базе знаний я ответа на него не припомню rolleyes.gif
cabrobro
yaya, я постараюсь возобновить то, что я не так далеко, и я не идеи :

db.actor:set_actor_position(pointoint(0))
local dir = lookoint(0):sub(pointoint(0))
db.actor:set_actor_direction(-dir:getH())

но не так хорошо, есть также некоторые интересные вещи я увидел на level_tasks.script Стрит, но он не работает :

get_console():execute("flush" )
get_console():execute("jump_to_level "..jname)

Это позволит сделать скачок, что я хочу, jname где будет название уровня я хочу нагрузки, но jump_to_level не работает.

есть ли команда, я можно использовать для загрузки уровне / карта.

like load_waypoint("esc_exit_to_garbage_01" );

я мысли телепорта будет работать на любом уровне, Похоже, но только для точек пути, которые установлены в том же уровне, хотя и на последнем уровне игроку teleported на другом уровне, а не одним же и с использованием телепорта функции для телепорта игрок до последнего уровня, , но я могу использовать один и тот же для загрузки различного уровня, игра просто сбой.

существует также "начало сервера" команду. начать новую игру

console:execute("start server(all/single/alife/new) client(localhost)" )

загрузить игры, fname является сохранение имени файла.

console:execute("start server(" .. fname .. "/single/alife/new) client(localhost)" )
console:execute ("start server(" .. fname .. "/single/alife/load) client(localhost)" )

но ничего о загрузке игры, когда вы достигнете конца нынешнего уровня, моя 1-м мысли, собирается искать окно, что вы должны кликнуть для загрузки следующего уровня, я найти xml файлы, но я не могу найти случае за "yes".

there is:
<string id="level_changer_invitation">
<text>Move to next level?</text>
</string>

но я смогла найти всяком случае отметить :
message_box_change_level
level_changer_invitation

есть также "class":
cse_alife_level_changer
cse_alife_level_changer (string);

но я не смогла найти ничего, что бы загрузить уровне.

я с нетерпением all.spawn в файл и единственное, что я пришел к выводу Номинальный :
"level_changer waypoint_here"
i.e.
level_changer exit_to_garbage_1


так кто-либо здесь имею, как я любого уровня можно загрузить через скрипт? было бы легко, если я мог бы найти случае начала "level_changer_invitation", или когда пользователь нажимает ссылку, да.

======================================
english:

yaya, I will try to resume what i did so far and the ideas i had:

db.actor:set_actor_position(pointoint(0))
local dir = lookoint(0):sub(pointoint(0))
db.actor:set_actor_direction(-dir:getH())

but does not work so good, there is also some interesting stuff i saw on level_tasks.script but wtf it does not work:

get_console():execute("flush" )
get_console():execute("jump_to_level "..jname)

this would make that jump i want, where jname would be the name of the level i want to load, but jump_to_level does not work.

is there any command that i can use to load a level/map.

like load_waypoint("esc_exit_to_garbage_01" );

i thought the teleport would work for any level, but seems like it only work for the waypoints that are set in the same level, though on last level the player is teleported to another level instead of same one and using the teleport function to teleport the player to the last level, but i cant use the same one to load to a different level, the game just crash.


there is also "start server" command.
start new game
console:execute("start server(all/single/alife/new) client(localhost)" )

load a game, fname is the save file name.
console:execute("start server(" .. fname .. "/single/alife/new) client(localhost)" )
console:execute ("start server(" .. fname .. "/single/alife/load) client(localhost)" )


but nothing about loading a game when you reach the end of the current level, my 1st thought, was about to look for the message box that you must click to load the next level, i found the xml files, but i cant find the event behind the "yes".

there is:
<string id="level_changer_invitation">
<text>Move to next level?</text>
</string>

but i couldnt find any event mentioning:
message_box_change_level
level_changer_invitation


there is also the class:
cse_alife_level_changer
cse_alife_level_changer (string);

but i couldnt find nothing there that would load the level.

i looked into all.spawn file and the only thing i found was a const:
level_changer waypoint_here
i.e.
level_changer exit_to_garbage_1


so anyone here have a clue how i can load any level via script? it would be real easy if i could find the event start "level_changer_invitation" or when the user click yes.
Vetal17
Очень хотелось бы помочь человеку,но я ничего непонимаю в его постах dry.gif
Sorry men!
cabrobro
я надеюсь, кто-то знаете ответа, я был сказал это наиболее интеллектуальных источника.
Vetal17
Источник то хороший,здесь много знающих людей,но я боюсь тебе мало кто поможет sad.gif
cabrobro
Вы знаете, я только заметил вашу подпись, я могут сделать "Freeplay Mod", я означает, я уже сделал, я может завершить игру и продолжают играть, и даже убить сознание зеленый парень и во что играть уровне или уровне прошлого, но чтобы сделать ее лучше, я, нужно загрузить чертовски уровне иное игрок будет находиться в АЭС.

================
english:

you know, i just noticed your signature, i can do a "freeplay mod", i mean i already did, i can finish the game and still play it and even kill the consciousness green guy and play around that level or last level, but to make it better, i need to load the damn level, other wise the player will be stuck in NPP.
Vetal17
Цитата
Вы знаете, я только заметил вашу подпись, я могут сделать "Freeplay Mod", я означает, я уже сделал, я может завершить игру и продолжают играть, и даже убить сознание зеленый парень и во что играть уровне или уровне прошлого, но чтобы сделать ее лучше, я, нужно загрузить чертовски уровне иное игрок будет находиться в АЭС.

cabrobro, если ты сделал freeplay к S.T.A.L.K.E.R. ,то тебе глобальный respect wink.gif ПЫС обогнал в этом деле laugh.gif Молодец! Можешь выложить модификацию, потестим,а может и до ума доведем своими силами wink.gif
cabrobro
Цитата
cabrobro if you made a freeplay to S.T.A.L.K.E.R. , the global respect you PYS surpassed in this job! You can download modification, potestim or may bring to mind their own


pys? otestim? "bring to mind their own?"

именно google перевод и, честно говоря, это действительно трудно понять, плюс английский находится далеко в моем 1-м зависящей от автора причине.

freeplay модов не трудно, что я имею в freeplay, заключается в том, что я могла завершить игру, и все равно в карты / уровня, что означает : кино начала и вернуться в игру вместо кредитов и я может играть вокруг, он очень прост, но есть проблема, где ложь, чтобы "простые" иногда это боль, как я понимаю при загрузке уровня, ее так просто, но я не вижу, каким образом, им, что я, если я постоянно совершенствоваться.

Вы видите сделать ее идеальной, я, нужно загрузить прежнего уровня, хочу на granter нет проблемы я сделать мое желание и играть оттуда и иду к oso комнату и беседовать с зеленым парень.

Проблема заключается в том, что этот уровень вы можете выходить на прежний уровень, поскольку место, что приводит к прежнем уровне - это лестницы и лестницы разорено и Игрок мог сделать прыгать, забираться по лестнице, его слишком высокой.

======================
english:

that is what google translated and to be honest, it's really hard to understand, plus english is far away to be my 1st lang.

the freeplay mod is not hard, what i mean by freeplay, is that i can finish the game and still be in the map/level, that means: the movie start and it go back to the game instead of credits and i can play around, it's really simple, but there is where the problem lie, to see the "simple" some times it's a pain, as i understand to load the level, its so simple, but i can not see how, im sure i will, if i keep trying.

you see to make it perfect, i need to load a previous level, at wish granter there is no problem, i can make my wish and play from there and go to the oso room and talk to the green guy.

The problem is that this level you cant go to the previous level, because the place that leads to the previous level is through the stairs and the stairs is broke and the player cant make the jump to climb the stairs, its too high.
Vetal17
Цитата
pys? otestim? "bring to mind their own?"

Потестим = beta-testing wink.gif
Цитата
freeplay модов не трудно, что я имею в freeplay, заключается в том, что я могла завершить игру, и все равно в карты / уровня, что означает : кино начала и вернуться в игру вместо кредитов и я может играть вокруг, он очень прост, но есть проблема, где ложь, чтобы "простые" иногда это боль, как я понимаю при загрузке уровня, ее так просто, но я не вижу, каким образом, им, что я, если я постоянно совершенствоваться.

Вы видите сделать ее идеальной, я, нужно загрузить прежнего уровня, хочу на granter нет проблемы я сделать мое желание и играть оттуда и иду к oso комнату и беседовать с зеленым парень.

Проблема заключается в том, что этот уровень вы можете выходить на прежний уровень, поскольку место, что приводит к прежнем уровне - это лестницы и лестницы разорено и Игрок мог сделать прыгать, забираться по лестнице, его слишком высокой.
blink.gif blink.gif blink.gif
cabrobro, пользуйся нормальным переводчиком,а то читать невозможно,ничего непонятно ...blink.gif
Woland
Вопрос таков:
"Как сменить уровень через скрипт?" Все остальное - рассуждения на эту тему.

2Cabrobro
Your question is interesting, I decided that I need to know the answer too biggrin.gif Hope, somebody will help You.
About "jump_to_level" - most likely this function is cut from game dll, and had usability only during development.
If You have xrSpawner (You can find this program at this phorum), You may look "pri_space_restrictor_0011" - this restrictor teleports actor from entrance of Pripyat stadium to it's end, exactly to levelchanger. String, that's corresponding to this action is:
[logic]
active = sr_idle@wait

[sr_idle@wait]
on_actor_inside = sr_cutscene %+pri_stadium_reached%

[sr_cutscene]
point = pri_stadium_eff_point
look = pri_stadium_eff_look
cam_effector = pri_fly_to_aes
on_signal = cameff_end | nil %=teleport_actor(pri_tele_point:pri_tele_look)%

You may try to use this ability to teleport actor to level changers, but You have to set up waypoints.
P.S. Google translator is bullshit (It's very hard to understand such translation), but I don't think that You can find better translator.
Imp
to Woland Это не вызов смены уровня, мы просто телепортируем Меченого в тригер смены уровня. Аналогично можно сделать на первом уровне (где Сидорович):

local a = vector() -- Задаем тип переменной

a.x = 27.59
a.y = 16.55
a.z = 686.18
db.actor:set_actor_position(a)
Только будет появляться вопрос о смене уровня. А хотелось-бы перескакивать прямо на нужную карту. Из идей по этому поводу - создать через create обьект level_changer (это возможно я пробовал) и задать ему соответствующие свойства (а вот как это сделать не понятно возможно надо создавать его уже с нужными свойствами как неписяsmile.gif ) и активировать его.
cabrobro
@Woland & @imp, thanks, sry about the google, that is why i put always english and "russian".

Anyway, if you read my 4th post where i try to resume the problem and the stuffs i already tried, you will see that i tried teleport and teleport only works for the current level, so for instance i cant teleport the player to the 1st level, it will only work for the current level and if the current level there is no way back to the previous level, then the player get stuck.


@Imp, still same thing, i understand what you tried, you teleport the player for the exactly place where it move to the next level, but the problem is that we get stuck with the current level, you can use "set_actor_position" to move the player to the nearest waypoint and then the game just send the message box to load for next level, that is one way to load the next level.


Now i was thinking about how the game start and watching the logs and i think i figured out how the game does it, but i dont know one part of the command.

The sequence is:

1. Before loading the level the game AUTO-SAVE via console.

2. Game DISCONNECT via console.

3. Game "start server" wich a special command to load the last save(AUTO-SAVE) and the level.


The game basicly does this:
get_console():execute("save etc")
get_console():execute("disconnect")
get_console:execute("start server(" .. AUTO-SAVE .. "/single/alife/new) client(localhost)")


BUT instead of "/single/alife/new" there should be something to load a different level or probably "/single/alife/load" with something telling what level is next.

==============
Google Russian

Впрочем, если вы читали мои 4-м месте, где я пытаться возобновить проблемы и питания я уже пытался, Вы увидите, что я пытался телепорта и телепорта работает только на нынешнем уровне, так например я не могу телепорта игрок на 1-м уровне, он будет работать только на текущем уровне и, если нынешний уровень нет пути назад к прежнего уровня, то игрок застревают.


@Imp, еще одно, я понимаю, о чем вы пытались, Вы телепорта игрок на ровно месте, где перейти на следующий уровень, , но проблема заключается в том, что мы застреваем при нынешнем уровне, Вы можете использовать "set_actor_position" перейти игрок до регистрации изменений, а затем игра Отправив сообщение поле для загрузки на следующий уровень, что является одним из способов загрузить следующий уровень.

Теперь я думала о том, как начать игру и смотреть логи и я думаю, я выбрал как не игры, но я незнают частью команды.

Последовательности :

1. Before loading the level the game AUTO-SAVE via console.

2. Game DISCONNECT via console.

3. Game "start server" wich a special command to load the last save(AUTO-SAVE) and the level.

Игра в основном это :

get_console():execute("save etc")
get_console():execute("disconnect")
get_console:execute("start server(" .. AUTO-SAVE .. "/single/alife/new) client(localhost)")


НО вместо "/single/alife/new", что должно возникнуть что-то загрузить различного уровня и, видимо, "/single/alife/load" что-то говорили, что Следующий уровень.
Imp
to cabrobro Идея ваша понятна мне такое то-же приходило в голову, тем более что разработчики именно так и делают через файл сохранения. И загрузка сохраненной игры не сильно сложна. Но тут мы сталкиваемся с главной проблемой этого способа - заменой названия карты в сохраненной игре. Нужно что-бы в сохраненной игре указывалось новое название уровня.
cabrobro
no i think you did not understand or google just make it hard to understand both ways.

there is no problem with the "save_file_name", the game always save as
"USER_autosave.sav" before loading the next level, then the game "start server" with this "USER_autosave.sav" and the level that the player is going, it's just like the way i said, when you call "set_actor_position" to the entrance level, what the game really does is this:

get_console():execute("save etc")
get_console():execute("disconnect")
get_console():execute("start server(" .. AUTO_SAVE_file .. "/single/alife/load) client(localhost)")

but there is something in this command line that tells to the game what level should be loaded.


i can tell you that just by watching my log, short version that explain how the game does:

Цитата
"AUTO SAVE":

* Saving spawns...
* Saving objects...
* 17707 objects are successfully saved
* Game russo_autosave.sav is successfully saved to file 'd:\documents and settings\all users\documentos\stalker-shoc\savedgames\ruso_autosave.sav'

"DISCONNECT"

- Disconnect
- Destroying level

"SERVER START"

SERVER: Starting...
SERVER: Loading alife simulator...
Loading saved game "russo_autosave.sav"...
SERVER: Connecting...
CLIENT: Connecting to localhost...

Loading sectors  portals...

"This is the LEVEL"

* Loading HOM: d:\games\thq\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\levels\l02_garbage\level.hom

Loading AI objects...
CLIENT: Spawning...
CLIENT: Synchronizing...
etc...


so it's kind like i said:
get_console():execute("save etc")
get_console():execute("disconnect")
get_console():execute("start server(" .. AUTO_SAVE_file .. "/single/alife/load) client(localhost)")

but there must be something there on that last command to load the level i want.

=========
Russian:

не думаю, что вы не понимали или google сделать трудно понять обе стороны.

не возникает никаких проблем с "save_file_name", игра всегда сохранить "USER_autosave.sav" до загрузки следующего уровня, Затем игра "начало сервера" с "USER_autosave.sav" и уровня, что игрок собирается, это просто понравилось, как я сказал, что, когда вы называете "set_actor_position" для начального уровня, , что игра действительно такова :

get_console():execute("save etc")
get_console():execute("disconnect")
get_console():execute("start server(" .. AUTO_SAVE_file .. "/single/alife/load) client(localhost)")

но есть что-то в этой командной строки, сообщающую к игре, какой уровень должен грузиться.

я могу сказать, что только за моей машиной, краткий вариант, что объяснить, как не игра :

Цитата
"AUTO SAVE":

* Saving spawns...
* Saving objects...
* 17707 objects are successfully saved
* Game russo_autosave.sav is successfully saved to file 'd:\documents and settings\all users\documentos\stalker-shoc\savedgames\ruso_autosave.sav'

"DISCONNECT"

- Disconnect
- Destroying level

"SERVER START"

SERVER: Starting...
SERVER: Loading alife simulator...
Loading saved game "russo_autosave.sav"...
SERVER: Connecting...
CLIENT: Connecting to localhost...

Loading sectors  portals...

"This is the LEVEL"

* Loading HOM: d:\games\thq\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\levels\l02_garbage\level.hom

Loading AI objects...
CLIENT: Spawning...
CLIENT: Synchronizing...
etc...



поэтому теплые бы я сказал :
get_console():execute("save etc")
get_console():execute("disconnect")
get_console():execute("start server(" .. AUTO_SAVE_file .. "/single/alife/load) client(localhost)")

но не должно быть что-то там, что последней командой для загрузки уровня я хочу.
OlegatoR
Цитата
but there must be something there on that last command to load the level i want.

There is a big probability, that such command (to load custom level from console) is locked in some *.dll
cabrobro
I had a program that could read the packets, very easy but i lost it, i have others like "cheat engine", but i cant use it right now, i bet some one can figure it out what the game does, just by watching the game memory, that one program i had, i could start the program and select the program i want to watch, then i could just record all packets and see all strings, i bet we would be able to see some strings when the game load the level, i dont think its hard encoded, if it were it wont be that easy to edit all.spawn.

===============
google russian

Я программа, которая может читать пакеты, очень легко, но я потерял, я, а другие, как "обмануть систему", но я могу использовать прямо сейчас, я ставку некоторые можно рисунку, что игра делает, только наблюдая за игрой памяти, , что я не одна программа, я могла бы запустить программу и выбрать программу я хочу посмотреть, Затем я мог бы регистрировать все пакеты и увидеть все строки, я ставку мы смогли бы увидеть строки, когда игра нагрузки уровне я вообще не думаю, с трудом кодировку, если бы оно равно будет, что легко изменить all.spawn.
cabrobro
I figured a new solution, but then there is another problem, i thought i could do what i want, making 2 " jumps" !

That means i would teleport the player to a certain vector and the game would load the previous level and then as soon the level start, i would do another jump to load the other previous level.

so the game would load 1 level and then would jump to another level without the player interaction and that would work if the current level i am trying to teleport had a waypoint to the previous level, like all the others levels.

but i can not because the stupid level dont have a waypoint to load the previous level grr, im talking about the wish granter level, once you get underground, you are below the stairs and you can not jump to that stairs, though with my script, i made myself to teleport to that stairs hoping that i would find a invisible waypoint, since there are 2 at least, but then when i get at the top, the leader is screwed and i can not climb, then i do the script again to teleport me to above the ladder and lol, i get out of the map and i see all the 3D models, but no waypoint to load the "blowout map".

so i am basicly stuck in the wish granter level, either i find the way to start the server like i said in my previous post or i move for my new solution that im trying to do, which is to add a waypoint to wishgranter level that would move me to any level, which is posible with:

local obj = sim:story_object(193)
level.map_add_object_spot(obj.id, "level_changer", "to_escape")

so what i would have to do is to add waypoint like that and teleport the player to that waypoint, so i would walk to that waypoint and i would be teleported to escape outpost, that is what im going to try now, though i think the start server is much more simple, i just need to know the other part the command that noone seems to know.

As i said i didnt try yet, so i will have to look how to add a waypoint?
anyone already know? because then it would be easy, like i could set a certain vector for my way point and then all have to do is to teleport the player to that ara and the "level_changer to_escape" coded in all.spawn would do the job for me.


===============
google russian

Я себе новое решение, но тогда есть другая проблема, я мысли я мог бы сделать то, что я хочу, решений 2 "скачки"!

Это означает, что я хотел телепорта игрок в какой-то вектор, и игра будет загружаться прежнем уровне, а Затем, как только уровень начала, я бы снова прыгать на загрузку других прежнем уровне.

так игра будет загружаться 1, а затем будет переходить на другой уровень без взаимодействия игрока и что будет работать, если текущий уровень я хочу телепорта Событие не до прежнего уровня, , как и все другие уровни.

но я не потому, что глупые уровне еще нет Событие загрузить прежнего уровня grr, им говорим хотел granter уровня, когда вы получаете в подполье, Вы ниже по лестнице, и вы не можете перейти на этот лестницы, хотя с моим сценарием, я сделал лишь для телепорта, что лестницы в надежде на то, что я хотел найти невидимые Событие, поскольку имеются по крайней мере 2, но потом, когда я получить в верхней, Лидер завинчен и я не поднимаюсь, Затем я не раз сценарий телепорта меня выше по лестнице и Категории, я выхожу из сайта и я все 3D модели, Событие, но не загружать "утечек карта".

так я имею в основном находятся в пожелать granter уровне либо я найти способ запустить сервер, как я уже сказал в своем предыдущем посте я или перейти на мое новое решение, что им пытаются делать, , которые необходимо добавить к Событие wishgranter уровня, который бы мне перейти к любому уровню, который возможном с :

local obj = sim:story_object(193)
level.map_add_object_spot(obj.id, "level_changer", "to_escape")

так что я бы, - это добавить Событие, как и телекоммуникационного игрока, что Событие, так я шел к этому Событие и я бы teleported к бегству ", именно им будем стараться сейчас, хотя я думаю, что начало сервера намного проще, я просто нужно знать, с другой стороны команда, никто не знал.

Как я сказал я попробовать не становится, поэтому я придется искать, как добавить Событие? ктонибудь уже знаете? потому что тогда было бы легко, я бы может устанавливать определенный вектор для меня момент, а затем все должны сделать, это телепорта игрока, что и не в "level_changer to_escape" закодированы в all.spawn сделает работу за меня.
Liаm
А я вот твой мысля понимать! Но лучше сделать так: изменить условия прохождения финального уровня, то есть отказался от О-зознания, миссия не пройдена, а там например добавить что-нибудь примитивное..
Imp
Цитата(cabrobro @ Jun 19 2007, 03:38)
local obj = sim:story_object(193)
level.map_add_object_spot(obj.id, "level_changer", "to_escape")

Это не то. Это получить объект по сиду и поставить на него на карте в PDA иконку "level_changer"
cabrobro
yes it's a "mark", but that is what changes the level in all spawn.

the game read, i.e : "level_changer gar_exir_to_escape"
then it jump to escape level.

there is a function called set_callback that could probably do something similar, but i do not know how it work.

The question is how i would add that waypoint? i dont think there is a need to create a new one, it is just a matter to use one of these and add it to the level i want.

the problem would be gone if i could add a waypoint to that level, a waypoint that would call "level_changer rad_exit_to_pripyat" or whatever, then i would teleport the player to that waypoint and bingo.

Thank you all for the nice feedback.

===============
google russian

да это "знак", но это то, что изменения уровня во всех сазанов.

читать игру, т.е. : "level_changer gar_exir_to_escape" то сразу бежать уровне.

есть функция призвал set_callback что возможно сделать нечто подобное, но я не знаю, как его работы.

Вопрос заключается в том, как я хотел бы добавить, что Событие? я вообще не считаю, что необходимо создать новый, это просто вопрос использования один из них, и добавить его в уровне я хочу.

проблемы исчезнут, если я мог бы добавить Событие на этом уровне, Событие, которое называют "level_changer rad_exit_to_pripyat" или любой другой, Затем я хотел телепорта игрока Событие, что и админы.

Спасибо всем вам за интересный отзыв.
cabrobro
i really do not like to edit all.spawn because the player would need to start a new game, but if there is no solution, which i think it's BS, there must be one.

anyway, then is it possible to add a waypoint with this spawn_editor?

I mean all i need is a waypoint in "L12U_Sarcofag" level, calling this section of all.spawn: "level_changer rad_exit_to_pripyat", there must be something that call level_changer.

though i still believe that it's possible via "start server" but no one know the answer, i am getting tired of starting/crashing, etc...

is there any unpack for xrgame.dll? i saw some stuffs there related to level loading.

i wonder if it's possible to make a GLOBAL variable, becaue it would work for what im trying to do, after a certain event i would call start server as new game and as soon the level load, i could give all info_portion that the player had before, the only problem is that all the dead npc would be alive again, i do not think it's a good solution, but better then nothing.

=================
Google Russian:

я действительно не хотел бы изменить all.spawn что игрок будет необходимо начать новую игру , но если нет решения, которые я думаю, что БГ, не должно быть одной.

Все равно, то можно ли добавить Событие этого spawn_editor?

Я имею в виду все я нужна Событие "L12U_Sarcofag" уровне, о необходимости этого раздела all.spawn : "level_changer rad_exit_to_pripyat", должно быть что-то, что слово level_changer.


есть ли для распаковки xrgame.dll? я видел питания не связано с уровнем погрузки.

я удивляйтесь, если можно сделать ГЛОБАЛЬНАЯ переменная, becaue он будет работать для того, что им пытаются делать, после некоторых событий я бы назвал начало сервера в новую игру, и как только уровень нагрузки, я могла бы все info_portion, что игрок находился, Единственная проблема заключается в том, что все погибшие npc будут живыми, я не думаю, что это хорошее решение, но лучше этого ничего.
cabrobro
i think that adding a "physic way_point" would be the perfect solution, though no one said if it's possible.

anyway, I figure out an entire new solution for this problem, so "free_play" my mod have biggrin.gif now im tweaking some stuffs and trying to remove the blowout from l12_stancia level, so player will be able to explore this level without blowout. rolleyes.gif

funny thing, when i released my mod i never thought about adding free_play, if i had, it wold already had, because when i looked at it, for me it seemed very simple to add it, but there was always some problem and now it only too me less than one week to make it.

i will give a link when i finish this update, but it's in english and i wont use bad google to translate to others langs.

thank you all for the help.
=======================
google Russian:

я думаю, что добавление "Физические way_point" будет идеальным, хотя никто не говорит, если это возможно.

Все равно, я понять все новое решение для этой проблемы, это "free_play" моей модели имеют : D теперь им совершенствовать некоторые товары и пытаясь отвести от утечек l12_stancia уровне так игрок сможет исследовать этот уровень без утечек. : rolleyes :

забавную вещь, когда я освобожден моей модели я никогда не думала о добавлении free_play, если не я, она уже будут принимать, потому что когда я смотреть на него, для меня это казалось очень простым, чтобы добавить его, однако всегда некоторые проблемы, а сейчас он очень мне менее чем за неделю сделать.

я даст ссылку, когда я закончить обновление , но она на английском и я обыкновение использовать плохой google перевести на другие языки.

Спасибо всем за помощь.
cabrobro
yo i finished my mod, this is an update for my 1st mod, i thought i would post here, its english only but its possible to install with others langs.

the download link its not up yet, as soon as i see it online, ill post it here cool.gif you can see below the features and pictures.

===========================================
*******************************************
===========================================
Features :

- "Free Play"
You can finish the game as many times as you want and when you finish for the 1st time, the next time when you go to NPP level, there will be no radiation during the blowout, so you can explore more and once you finish the game with true ending or join the C-Consciousness project or refuse to join, then you wake up in one of those "dead trucks" , that means you can also make a wish and go from there till last level, after you finish will also unlock the others factions, so you will be able to join any of them by talking to Cordon trader.
Info: Once you finish and if you go back to NPP levels again, it will be very different, there will be the blowout, but no timer, so you can explore, but this time, there will be not just npcs, but mutants and same thing for last level, funny thing to see fracture climbing walls. (Need to start a new game or load a save game before prypiat)
PS: You will wake up from a random dream, so every time you wish to finish the game there will be a chance to see a new one and one of them is "new".
Info: If you want to see the Stadium, do go to main entrace, just go to left or right, there is place where you can get through the large fence.


- "Blowout Waves"
It's totaly random, with random sky and random effects and for every level it will have a different feeling, because as you advance there will be more effects, like psy phantoms, psy dog and mutants that spawn during the blowout, this brings a little bit of more tension, since you have no idea when it gonna happen, there is no timer, but instead of hiding, you can experience the whole thing during a walk or a fight and its more short than the one you are used with the last level, the blowout is more short, but it's in form of waves, so it feels more longer and those waves will hurt you, but not enough to kill you, so vodka and others radiation kits are really needed on the 1st levels, you will find enough of them.
PS: I added a "show off" feature, so you can start a new game and see how the mod feels to you, after 5 minutes you will see the blowout wave.


- "Join any faction" (Monolith, Military, Freedom, Ecologist, Bandit, Mercenary and Duty)
That is right, you will be able to join any faction, though there is no need to join Duty or Freedom using this method, in fact i could be friend of both faction just doing certain quests.
Info: To join most of those factions, 1st you must finish the game, but Ecologist, Freedom and Duty is on by default, why? because those dont have many conflict with others stuffs and you can make any quest.
Then after you finish the game, you will have access to join the others factions, it's something very different, because every faction will sort give you a unique experience.
For instance, if you join Monolith, you will have a hell of time in most levels, but in radar and npp levels they will help you, same for Militaries, but in the last level there will be just monoliths.
Also you will only see this option if you have more then 10000RU or 50000RU for others factions.


- "Repair Faction Status" & Quit Faction.
Have you messed up the stuffs with a certain faction? no problema, just go to trader and ask if him can fix it.
INFO: Only for Loners, Duty and Freedom, since the others factions you are always an enemy, you can join to fix it.
You can also quit any faction.


- "Configure this mod" - i left out some settings that the player can configure, just open db.script and read the information.
some of these settings are: Join all factions, horror time, Blowout wave, etc...
INFO: I STRONG RECOMMEND TO LEAVE THE DEFAULT SETTINGS, its the way this mod is meant to be played, though there is no problem configuring join all faction to "yes", this way it will be from the begin, but some factions may no allow you to do certain quests, that is why i made it to be only after you finish the game.


- "Horror time"
Now it's great, it's not just about spawing more mutants, there will be special effect and depending of the level, different type of mutants will spawn near you and also psy phantoms, you will know when this gonna happen when you hear a scary scream.


- Artifact Activation with unique hude textures and idle sound.

- Artifact Repair (Battery Artifact)
As the name say, it repair weapons(87%) and suits(90%), thanks to: "Frag Maniac (AKA >Omen< ", he gave me the idea to make a root repair kit and i thought about making an artifact that can repair weapons and suit , i didnt make it 100% because it would make the traders repair useless, so 87% is good number for weapons and 90% for suit.


- ZONE TV - TV now makes sense and have some funny stuff, see picture. PS: There are much more cool stuffs, but i wont spoil it, just download it


- Take money from NPCs, you will be able to buy more weapons if you start a new game, it's fair because there are more mutants and a-life is more wild, not to mention i think this is the only mod that add more animals and they are mad!
INFO: It's random and by rank, high ranked stalkers will drop more money.


- A-life even more wild (may be not compatile with others alife mods, since this is "alife mod" itself), the 1st version was already very wild and you can complete all quests, also there is all the others fixed quests from the old version that have 10 days quest, so it's a woth starting a new game and exploring the levels.


- BIG Fix: mutants spawns tweaked, it's perfect now, there will be no mutants spawing when the level load, thuskano and fracture tweaked, now NPCs can attack them.


- Main story npcs with unique suits and same face, i thought they should stand out from the others, they also get better weapons and better protection from the suit. (need to start new game)


- "New NPCs" (see pictures) and NPCs with better weapons from begin, now they can fight those mutants and bandits aint anymore just a target practice.(need to start new game)


- Enabled PSY Dog in Pripyat and others levels.


- "Black Bolt" - Bolt Artifact, it's a lethal weapon for short distance, but you will need atleast another artifact to balance the radiation.


- Knife throwing - Yes that is right, just like the name says, you will be able to buy a collection of 1000 knives throwing. Very good for medium range and even far away, i bet you will be playing around far away to see if you can hit some one.
Info: The animation is a little bit weird, but it works, i tried to make mini knifes, but i was running out of time, if anyone want to make a mini knife from the bolt texture, be my guest and email me and fix it.


- Dream Mod - "No Hunger", you don't need to look for food anymore, so you can just sleep and you wont wake up dead.


- All Suits tweaked and all Exo-Suits can carry additional weight and sprint as well, there is also up to 40 suits from the old version and all of them updated for the night vision and the extra weight.


- 3 types of night vision, most suits that didnt have a night vision, now they do and those suit that had bad night vision, now they get a new one and the others remain with the good NV, since the night its more dark and npc can see better, i thought its a fair trade.


- The whole weather system tweaked again, but its much more nice now, both NPP level are more clear and pripyat back to my "default" settings, so its more random now and thunderbolts are much more intense.


- All traders tweaked, you will see much more items, when you finish the 1st mision, talk to Wolf to unlock the others weapons from Cordon trader. You should get a pause of 2 seconds, no big...


- Added Trader to pripyat
You must follow that group of stalker and if one of them is alive you will be able to buy stuffs, also they will take over that big building by the left of the subway.


- More physic objects.


- 3 knives - you spawn with default knife and can buy more 2 from trader.
Tip: to switch knife just sell your knife to trader and buy a new one or buy a different one and drop the active knife, then drop the other one and pick up the one you want to be active in your slot, if you drop the active knife and try to move the one that is in your bag, will make the game crash.


- You can buy better detectors from trader - use the knife tip.


- You will start the game with better weapon, "Auto walther" and alot ammo, a scientic medkit, antirad, 2 grenades and 1 knife.

- Added more weapons, 2 Auto Pistol: Walther and Beretta.More unique weapons from the old version: Super Gaus, Gauss Pistol, Zone TR 301(LR300 different texture and features), 2 MP5(one Golden mp5 and the other is a MP5 mod)


- Blood Tweaked


- Added harmonica to all Stalkers and no error messages, i would add more, but i couldnt find harmonica songs.


- Game Relations tweaked


- and many others small stuffs/fix and as usual, i probably forgot to mention something.


- + All the others features from the 1st version of this mod

========================
Pics:

]]>http://img186.imageshack.us/img186/4687/ab...weather1ry6.jpg]]>
]]>http://img295.imageshack.us/img295/5995/ab...weather2ac9.jpg]]>
]]>http://img186.imageshack.us/img186/1706/ab...odzonetvzy6.jpg]]>
]]>http://img470.imageshack.us/img470/3095/ab...ctivatioyq4.jpg]]>
]]>http://img233.imageshack.us/img233/7466/ab...ctweaponxq1.jpg]]>
]]>http://img470.imageshack.us/img470/2136/ab...nrookiesni0.jpg]]>
]]>http://img233.imageshack.us/img233/9374/ab...lackboltoe9.jpg]]>
]]>http://img176.imageshack.us/img176/1705/ab...blowout1iv6.jpg]]>
]]>http://img120.imageshack.us/img120/254/abc...blowout2fp3.jpg]]>
]]>http://img107.imageshack.us/img107/8916/ab...blowout3to1.jpg]]>
]]>http://img125.imageshack.us/img125/6651/ab...blowout4tc5.jpg]]>
]]>http://img385.imageshack.us/img385/1336/ab...blowout5nw5.jpg]]>
]]>http://img460.imageshack.us/img460/9733/ab...blowout6pb2.jpg]]>
]]>http://img514.imageshack.us/img514/3301/ab...wmutantshs1.jpg]]>
]]>http://img521.imageshack.us/img521/6789/ab...freeplayvg9.jpg]]>
]]>http://img505.imageshack.us/img505/915/abc...eweatherol4.jpg]]>
]]>http://img511.imageshack.us/img511/6451/ab...bcmodinvkl5.jpg]]>
]]>http://img329.imageshack.us/img329/4428/ab...eanimalspx9.jpg]]>
]]>http://img166.imageshack.us/img166/2752/ab...orebloodlw5.jpg]]>
]]>http://www.entermatrix.net/rspeed/abc/abc_...d_newknives.jpg]]>
]]>http://img76.imageshack.us/img76/818/abcmo...vision20xd4.jpg]]>
]]>http://img79.imageshack.us/img79/2650/abcm...lorationfl6.jpg]]>
]]>http://img528.imageshack.us/img528/9805/ab...ersskinsoe6.jpg]]>
]]>http://img516.imageshack.us/img516/1381/ab...akemoneyje0.jpg]]>
]]>http://img527.imageshack.us/img527/9674/ab...eweaponsyg8.jpg]]>
]]>http://img247.imageshack.us/img247/5027/jo...factionsiy1.jpg]]>
|GM|Sparrow
cabrobro, WooHoo!!! very nice mod smile.gif
I wish to test this mod biggrin.gif
cabrobro
thanks, the link will be up soon, im just waiting, when i see it online, ill post here.
sp.nd
И ещё новость. Я займусь переводом мода cabrobro на русский язык smile.gif Исходники есть, так что к завтра наверно перевод будет.
cabrobro


Цитата(cabrobro @ Jul 15 2007, 08:49)
yo i finished my mod, this is an update for my 1st mod, i thought i would post here, its english only but its possible to install with others langs.

the download link its not up yet, as soon as i see it online, ill post it here  cool.gif you can see  below the features and pictures.

===========================================
*******************************************
===========================================
Features :

- "Free Play"
You can finish the game as many times as you want and when you finish for the 1st time, the next time when you go to NPP level, there will be no radiation during the blowout, so you can explore more and once you finish the game with true ending or join the C-Consciousness project or refuse to join, then you wake up in one of those "dead trucks" , that means you can also make a wish and go from there till last level, after you finish will also unlock the others factions, so you will be able to join any of them by talking to Cordon trader.
Info: Once you finish and if you go back to NPP levels again, it will be very different, there will be the blowout, but no timer, so you can explore, but this time, there will be not just npcs, but mutants and same thing for last level, funny thing to see fracture climbing walls. (Need to start a new game or load a save game before prypiat)
PS: You will wake up from a random dream, so every time you wish to finish the game there will be a chance to see a new one and one of them is "new".
Info: If you want to see the Stadium, do go to main entrace, just go to left or right, there is place where you can get through the large fence.


- "Blowout Waves"
It's totaly random, with random sky and random effects and for every level it will have a different feeling, because as you advance there will be more effects, like psy phantoms, psy dog and mutants that spawn during the blowout, this brings a little bit of more tension, since you have no idea when it gonna happen, there is no timer, but instead of hiding, you can experience the whole thing during a walk or a fight and its more short than the one you are used with the last level, the blowout is more short, but it's in form of waves, so it feels more longer and those waves will hurt you, but not enough to kill you, so vodka and others radiation kits are really needed on the 1st levels, you will find enough of them.
PS: I added a "show off" feature, so you can start a new game and see how the mod feels to you, after 5 minutes you will see the blowout wave.


- "Join any faction" (Monolith, Military, Freedom, Ecologist, Bandit, Mercenary and Duty)
That is right, you will be able to join any faction, though there is no need to join Duty or Freedom using this method, in fact i could be friend of both faction just doing certain quests.
Info: To join most of those factions, 1st you must finish the game, but Ecologist, Freedom and Duty is on by default, why? because those dont have many conflict with others stuffs and you can make any quest.
Then after you finish the game, you will have access to join the others factions, it's something very different, because every faction will sort give you a unique experience.
For instance, if you join Monolith, you will have a hell of time in most levels, but in radar and npp levels they will help you, same for Militaries, but in the last level there will be just monoliths.
Also you will only see this option if you have more then 10000RU or 50000RU for others factions.


- "Repair Faction Status" & Quit Faction.
Have you messed up the stuffs with a certain faction? no problema, just go to trader and ask if him can fix it.
INFO: Only for Loners, Duty and Freedom, since the others factions you are always an enemy, you can join to fix it.
You can also quit any faction.


- "Configure this mod" - i left out some settings that the player can configure, just open db.script and read the information.
some of these settings are: Join all factions, horror time, Blowout wave, etc...
INFO: I STRONG RECOMMEND TO LEAVE THE DEFAULT SETTINGS, its the way this mod is meant to be played, though there is no problem configuring join all faction to "yes", this way it will be from the begin, but some factions may no allow you to do certain quests, that is why i made it to be only after you finish the game.


- "Horror time"
Now it's great, it's not just about spawing more mutants, there will be special effect and depending of the level, different type of mutants will spawn near you and also psy phantoms, you will know when this gonna happen when you hear a scary scream.


- Artifact Activation with unique hude textures and idle sound.

- Artifact Repair (Battery Artifact)
As the name say, it repair weapons(87%) and suits(90%), thanks to: "Frag Maniac (AKA >Omen< ", he gave me the idea to make a root repair kit and i thought about making an artifact that can repair weapons and suit , i didnt make it 100% because it would make the traders repair useless, so 87% is good number for weapons and 90% for suit.


- ZONE TV - TV now makes sense and have some funny stuff, see picture. PS: There are much more cool stuffs, but i wont spoil it, just download it


- Take money from NPCs, you will be able to buy more weapons if you start a new game, it's fair because there are more mutants and a-life is more wild, not to mention i think this is the only mod that add more animals and they are mad!
INFO: It's random and by rank, high ranked stalkers will drop more money.


- A-life even more wild (may be not compatile with others alife mods, since this is "alife mod" itself), the 1st version was already very wild and you can complete all quests, also there is all the others fixed quests from the old version that have 10 days quest, so it's a woth starting a new game and exploring the levels.


- BIG Fix: mutants spawns tweaked, it's perfect now, there will be no mutants spawing when the level load, thuskano and fracture tweaked, now NPCs can attack them.


- Main story npcs with unique suits and same face, i thought they should stand out from the others, they also get better weapons and better protection from the suit. (need to start new game)


- "New NPCs" (see pictures) and NPCs with better weapons from begin, now they can fight those mutants and bandits aint anymore just a target practice.(need to start new game)


- Enabled PSY Dog in Pripyat and others levels.


- "Black Bolt" - Bolt Artifact, it's a lethal weapon for short distance, but you will need atleast another artifact to balance the radiation.


- Knife throwing - Yes that is right, just like the name says, you will be able to buy a collection of 1000 knives throwing. Very good for medium range and even far away, i bet you will be playing around far away to see if you can hit some one.
Info: The animation is a little bit weird, but it works, i tried to make mini knifes, but i was running out of time, if anyone want to make a mini knife from the bolt texture, be my guest and email me and fix it.


- Dream Mod - "No Hunger", you don't need to look for food anymore, so you can just sleep and you wont wake up dead.


- All Suits tweaked and all Exo-Suits can carry additional weight and sprint as well, there is also up to 40 suits from the old version and all of them updated for the night vision and the extra weight.


- 3 types of night vision, most suits that didnt have a night vision, now they do and those suit that had bad night vision, now they get a new one and the others remain with the good NV, since the night its more dark and npc can see better, i thought its a fair trade.


- The whole weather system tweaked again, but its much more nice now, both NPP level are more clear and pripyat back to my "default" settings, so its more random now and thunderbolts are much more intense.


- All traders tweaked, you will see much more items, when you finish the 1st mision, talk to Wolf to unlock the others weapons from Cordon trader. You should get a pause of 2 seconds, no big...


- Added Trader to pripyat
You must follow that group of stalker and if one of them is alive you will be able to buy stuffs, also they will take over that big building by the left of the subway.


- More physic objects.


- 3 knives - you spawn with default knife and can buy more 2 from trader.
Tip: to switch knife just sell your knife to trader and buy a new one or buy a different one and drop the active knife, then drop the other one and pick up the one you want to be active in your slot, if you drop the active knife and try to move the one that is in your bag, will make the game crash.


- You can buy better detectors from trader - use the knife tip.


- You will start the game with better weapon, "Auto walther" and alot ammo, a scientic medkit, antirad, 2 grenades and 1 knife.

- Added more weapons, 2 Auto Pistol: Walther and Beretta.More unique weapons from the old version: Super Gaus, Gauss Pistol, Zone TR 301(LR300 different texture and features), 2 MP5(one Golden mp5 and the other is a MP5 mod)


- Blood Tweaked


- Added harmonica to all Stalkers and no error messages, i would add more, but i couldnt find harmonica songs.


- Game Relations tweaked


- and many others small stuffs/fix and as usual, i probably forgot to mention something.


- + All the others features from the 1st version of this mod

========================
Pics:

]]>http://img186.imageshack.us/img186/4687/ab...weather1ry6.jpg]]>
]]>http://img295.imageshack.us/img295/5995/ab...weather2ac9.jpg]]>
]]>http://img186.imageshack.us/img186/1706/ab...odzonetvzy6.jpg]]>
]]>http://img470.imageshack.us/img470/3095/ab...ctivatioyq4.jpg]]>
]]>http://img233.imageshack.us/img233/7466/ab...ctweaponxq1.jpg]]>
]]>http://img470.imageshack.us/img470/2136/ab...nrookiesni0.jpg]]>
]]>http://img233.imageshack.us/img233/9374/ab...lackboltoe9.jpg]]>
]]>http://img176.imageshack.us/img176/1705/ab...blowout1iv6.jpg]]>
]]>http://img120.imageshack.us/img120/254/abc...blowout2fp3.jpg]]>
]]>http://img107.imageshack.us/img107/8916/ab...blowout3to1.jpg]]>
]]>http://img125.imageshack.us/img125/6651/ab...blowout4tc5.jpg]]>
]]>http://img385.imageshack.us/img385/1336/ab...blowout5nw5.jpg]]>
]]>http://img460.imageshack.us/img460/9733/ab...blowout6pb2.jpg]]>
]]>http://img514.imageshack.us/img514/3301/ab...wmutantshs1.jpg]]>
]]>http://img521.imageshack.us/img521/6789/ab...freeplayvg9.jpg]]>
]]>http://img505.imageshack.us/img505/915/abc...eweatherol4.jpg]]>
]]>http://img511.imageshack.us/img511/6451/ab...bcmodinvkl5.jpg]]>
]]>http://img329.imageshack.us/img329/4428/ab...eanimalspx9.jpg]]>
]]>http://img166.imageshack.us/img166/2752/ab...orebloodlw5.jpg]]>
]]>http://www.entermatrix.net/rspeed/abc/abc_...d_newknives.jpg]]>
]]>http://img76.imageshack.us/img76/818/abcmo...vision20xd4.jpg]]>
]]>http://img79.imageshack.us/img79/2650/abcm...lorationfl6.jpg]]>
]]>http://img528.imageshack.us/img528/9805/ab...ersskinsoe6.jpg]]>
]]>http://img516.imageshack.us/img516/1381/ab...akemoneyje0.jpg]]>
]]>http://img527.imageshack.us/img527/9674/ab...eweaponsyg8.jpg]]>
]]>http://img247.imageshack.us/img247/5027/jo...factionsiy1.jpg]]>


its online, anyone who download it, need the "old version" and this update, i cant make one big file because i use 56k.

1st file is 28mb and the 2nd 23mb
ABC Mod(my 1st mod):
]]>http://stalker.filefront.com/file/ABC_Adva...Collision;79656]]>

ABC Mod v1.0 (update of my 1st mod biggrin.gif also my last mod):
]]>http://stalker.filefront.com/file/ABC_Free...y_Updates;80997]]>

@spund, i think you will need to translate the ui_movies.xml because mine is the english version.

thanks, cya.
cabrobro
sry guys, i made a big mistake, i spelled "actors" with 2 aa(aactors) wink.gif
so the game crash at darkvalley.

download this fix: ]]>http://entermatrix.net/stalker/mod/charact..._darkvalley.zip]]>
and put on gamedata\config\gameplay
-=SN@KE_Dog=-
скачал. ща буду тестить tongue.gif
-=SN@KE_Dog=-
В общем обещанный freeplay не работает sad.gif
Сразу после концовки выбрасывает в Windows.
Лог:

Expression : new_only || no_assert && xr_strlen(game_name)
Function : CALifeUpdateManager::load
File : D:\xray-svn\xr_3da\xrGame\alife_update_manager.cpp
Line : 269
Description : Cannot find the specified saved game
Arguments : abcmod_auto_save
cabrobro
As i said on mod description:
(Need to start a new game or load a save game before prypiat or a save game in prypiat)

==========

Как я saind в управл описание : (Необходимо начать новую игру или загрузить спасти игру до prypiat)

===============

btw i made a preview movie in Cordon, 1st mission + blowout.
]]>https://www.youtube.com/watch?v=ymF3gZjX9YA]]>
belkien
Итак, перевод =)

Фишки мода:

- "Свободная Игра/Фриплей"
После первого завершения игры вы появляетесь у ЧАЭС и можете попробовать любую другую концовку игры. Если вы дойдете до О-Сознания и откажетесь присоединяться, то вас упакуют в грузовик мертвых и отправят на ранние локации. После этого появится возможность вступить во все фракции, вступить в них можно поговорив с Сидоровичем на Кородоне.
Заметка: Когда вы попадете на ЧАЭС после прохождения выброса не будет, поэтому можно спокойно исследовать территорию ЧАЭС, но там не будет людей, только монстры. (Нужно начать новую игру или загрузить сохраненную игру перед Припятью)
ПС: Каждый раз как вы будете просыпаться, вы будете видеть новый сон, случайно выбранный
Заметка: Если хотите увидеть Стадион, идите к главному входу и поверните на лево или направо, где сможете перелезть через ограждение.

- "Выбросы"
Это полностью случайный элемент, с случайным небом и случайными эффектами, для каждого уровня совершенно разные ощущения. Приготовьтесь к совершенно неожиданным эффектам вроде псифантомов, псипсов и мутантов, которые рождаются во время выброса. Таймера нет и вы не будете знать, когда произойдет следующий выброс, поэтому заранее не спрячетесь и он застанет вас в любую секунду. Возьми в путь побольше водки, тогда радиация от выброса покажется тебе сущей ерундой.
ПС: Я добавил просмотр, когда вы начинаете новую игру и через 5 минут начинается выброс, которым вы можете насладиться в полной мере =)

- "Вступить в любую группировку" (Монолит, Военные, Свобода, Долг, Бандиты, Экологи, Наемники и Свобода)
Да вы можете вступить в любую фракцию, но нет нужды вступить в Долг или Свободу таким способом, так как для них существуют специальные квесты для вступления.
Заметка: Для вступления в любую группировку надо закончить игру, но Экологи, Свобода и Долг сразу же активированы, потому что они не конфликтуют с другими вещами и вы можете выполнить любой квест за них.
После прохожденив вы можете вступить и в другие фракции, пребывание в которых даст вам уникальные возможности.
К примеру, если вы вступите в Монолит, то получите кромешный ад в большинстве уровней, но на радаре и ЧАЭС получите помощь от Монолита, тоже касается и Военных, но на последнем уровне Военных не будет, только монолитовцы.
Чтобы вступить в фракцию нужно иметь достаточно количество денег (10-50к)

- "Восстановление отношения с фракцией" и Выход их фракции
Если у вас возникают подобные проблемы идите к Сидоровичу.
Заметка: Только для Одиночек, Долго и Свободы, для других фаркций вы всегда враг, это можно исправить вступлением в другие фрацкии,

- "Настройки мода" - я оставил возможность игроку настроить мод по своему усмотрению, все инструкции находятся в файле db.script.
Некоторые из настраиваемых функций: вступление в другие фракции, время ужаса, выбросы и тд.
Заметка: Я ОЧЕНЬ СИЛЬНО РЕКОМЕНДУЮ НЕ МЕНЯТЬ УСТАНОВКИ ПО УМОЛЧАНИЮ, особенно это касается возможности вступить в другие фракции после игры.
- "Время Ужаса" привет Horrod mod +)
Это не просто спаун новых мутантов, это и особый специальный эффект, зависящий от уровня. Некоторые монстры могу появиться совсем рядом с вами, об этом вы узнаете, усшылав леденящие душу их вопли.
- Активация артифактов, с уникальными текстурами и звуками.
- Артифакт починки (Зарядки)
Соответствует своему названию, чинит оружие (87%) и броню (90%), спасибо "Frag Maniac (AKA >Omen< " за идею. Я не стал делать 100% починку, так как это сделало бы бессмысленным починку у торговцев.
- Телевидение Зоны - ящик теперь показывает забавные картинки, смотрите на скриншотах.
ПС: Там есть и множество других клевых картинок, но пусть это будет для вас сюрпризом )
- Брать деньги у НПС, так вы можете покупать больше оружия, если начнете новую игру. Я думаю это честно, так как увелично количество монстров и а-лайф более жесткий!
Заметка: В зависомости от ранга и случайности сталкеры могут иметь при себе больше денег.
- Более жестокий а-лайф (может быть не совместим с другими модами, меняющими алайф, так как это и есть модификатор а-лайфа), первая версия а-лайфа уже была довольно жестока и вы можете выполнять ВСЕ квесты.
- Больое исправление: исправлен спаун мутантов, НПС могут атаковать их.
- Сюжетные НПС в уникальной броне. Я подумал, что и должны выделяться от других НПС, у них лучшее оружие и защита от брони (нужно начинать новую игру)
- "Новые НПС" (смотрите скрины) и лучшее вооружение с начала, теперь они могут сражаться с мутантами, а не только быть мясом (нужно начинать новую игру)
- Пси-пес в Припяти и других уровнях.
- "Чорный бОлт" - Болт-Артефакт, смертельное оружие на короткой дистанции, но вам понадобиться хорошая защита от его радиации.
- Метание ножей - да, правильно, вы можете купить комлпект из 1000 ножей для метания. Очень хороши для средней дистанции и немного для дальней.
Заметка: Анимация немного не проработана, но работает, я пытался сделать мини-ножи, но у меня не хватило времени. (Если кто-нибудь хочет сделать анимацию мини-ножей вместо болтов, напишите мне на мыло)
- Мод Сна, теперь вам не надо бояться умереть во время сна от голода.
- Все брони подправлены и Экзо-брони позволяют нести дополнительный вес и позволяют бегать. Существует порядка 40 Экзо-броней переделанных для приборов ночного видения и поднятия дополнительного веса.
- 3 типа приборов ночного видения, новые приборы обладают гораздо лучшей видимостью, что очень актуально, так как ночи более темнее.
- Переделана система погоды, теперь она более ясная в Припяти и ЧАЭС, также увеличена случайность погоды, молнии во время грозы бывают очень часто.
- Все торговцы подправлены, в продаже появляется больше товаров. Чтобы разблокировать все товары у Сидоровича, надо выполнить первую миссию и поговорить с Волком.
- Добавлен торговец в Припяти
Вы должны следовать за группой сталкеров, если хоть один из них выживет, то вы сможете покупать вещи, также они собираются у большого здания слева от подземки.
- Больше физических объктов.
- 3 вида ножа - вы появляетесь со старым ножом, у торговцев можно купить два новые
Заметка: Чтобы поменять нож продайте свой старый и купите новый либо бросьте активный нож на замлю и подберите другой, который хотите взять в руку. Если вы бросите активный нож и попробуете переместить другой нож в инвентаре, это приведет к вылету из игры.
- Вы можете купить улучшенные детекторы у торговца.
- Вы начинаете новую игру с улучшенным оружием, пистолет Вальтер, множеством патронов, научной аптечкой, антирадом, 2 гранатами и ножом.
- Добавлено больше нового оружия, 2 автоматических пистолета: Вальтер и Беретта. Более уникальные модификации старых оружий: Супер Гаусс, Пистолет Гаусса, Zone ТР301 (модификация ЛР300 - другие текстуры и особенности), два автомата MP5 (Золотой и MP5 модифицированный)
- Кровопускание подправлено
- Добавлена гармошка всем Сталкерам, я бы добавил еще, но не могу найти музыку для них.
- Отношения группировок подправлены
- остальные незначительные правки багов и баланса
- + Все остальные фичи из первой части моего мода.
-=SN@KE_Dog=-
Мод воистину классный. Только вот я не понял для чего балон с пропаном купить можно.. blink.gif
cabrobro
@snake, so you can sneak NPCs and drop a barrel, then you shot the barrel and kill them all biggrin.gif

@snake, чтобы можно было проникнуть НПК и падение баррель, то, что застрелил ствол и убить их всех biggrin.gif

==============

again, another small bug angry.gif that cause some "story" mutants to do not spawn, at some point i edited monsters scripts that is causing this problem, for instance, no bloodsucker inside underground agroprom level, its really a small thing no big deal:

open "se_monster.script" and edit line 19:

self.check_distance = true
change true to false, duh.
self.check_distance = false

official ABC mod thread: ]]>http://board.oblivion-lost.de/showthread.php?t=10391]]>

=====================

раз другое bug angry.gif что причиной некоторых "рассказа" мутантов делать не произойдет, в какой-то момент я редакцией монстров скриптов, что является причиной этой проблемы, например, нет крови внутри подземных agroprom, его действительно мало не крупной сделки :

открыть "se_monster.script" и изменить направление 19:

self.check_distance = true
зменение true to false, duh.
self.check_distance = false

официальных ABC mod thread: ]]>http://board.oblivion-lost.de/showthread.php?t=10391]]>
cabrobro
I wont put this one on google translator, because it would mess the main points, so im sorry.

I decided to pack all these small changes in a little patch.

ABC Mod 1.0 small patch:
]]>http://rapidshare.com/files/44274692/abc_m..._patch.zip.html]]>

- Fixed story mutants (this affect the whole game)

- Fixed Crash in dark valley

- Tweaked blowout, it's more rare now and its random by level time and by "number choice".

- Edited a few dialog stuffs

- Added more options to db.script, so you can choose if you want more mutants to spawn(tied with blowout) or more mutants to horror time. Open db.script and see all options.

- added a repair guy in Agroprom, he is inside the wagon.


- i redid all info from lang folders, so ABC mod is playable in any language and very easy to translate, you will only see a few texts in english, like my weapons and suits, also repair stuffs. (YOUR MUST REMOVE "TEXT" FOLDER)

all you have to do is to edit localization.ltx and change language = eng to your lang.


Cordon 1st mission + blowout preview:
]]>https://www.youtube.com/watch?v=ymF3gZjX9YA]]>
Freeplay preview:
]]>https://www.youtube.com/watch?v=Z5bJ1CG3wXg]]>
belkien
Небольшой патч для мода ABC 1.0:
]]>http://rapidshare.com/files/44274692/abc_m..._patch.zip.html]]>
- Исправлены сюжетный монстры (влияет на всю игру)
- Исправлен вылет игры в Темной Аллее
- Подправлен выброс, он стал более редкий и непредсказуемый.
- Подправлены некоторые фишки диалогов
- Добавлено больше опций для изменения в db.script, теперь вы можете менять количество возрождающихся мутантов появляющихся в выбросом или тех которые появляются во "время ужаса".
- добавлен ремонтник в Агропроме, он сидит внутри вагона.
- переделана вся информация о локализации, теперь ABC совместим с любым языком и очень прост для перевода, вы увидите только несколько фраз на английском, например названия оружия или костюмов, их починка и тд. (Вы должны удалить папку TEXT!)
Все что вам надо сделать - это отредактировать localization.ltx и поменять language = eng на language = rus.

Ролик 1. Первая миссия на кордоне + выбор:
]]>https://www.youtube.com/watch?v=ymF3gZjX9YA]]>
Ролик 2. Свободная игра/Фриплей:
]]>https://www.youtube.com/watch?v=Z5bJ1CG3wXg]]>
belkien
А теперь хорошая новость! ABC мод переведен на русский язык. В архиве включен - патч мода до 1.0, сам перевод текста, а также описание мода на русском. В общем, все для нас =)

Установка
Ставится поверх оригинала

Ссылка
]]>http://rapidshare.com/files/44686967/abc_p...atch_10_rus.zip]]>
xoce
Вопрос-на русскую лицензию он встанет, и будет работать?
Neo][
Оригинальная версия мода ABC. ]]>Скачать]]>
Руссификатор, ставится поверх оригинала. ]]>Скачать]]>
belkien
Да будет. И кстати, мод делался для 3 патча. Автор почему-то тут этого не указывал.
Neo][
Цитата
Да будет. И кстати, мод делался для 3 патча. Автор почему-то тут этого не указывал.

belkien, возможно на западе в порядке вещей качать и ставить все патчи, т.е. чтобы игра всегда была самой актуальной версии smile.gif
[empr]
Замечательный мод, пример для нас всех - "как надо работать" smile.gif .
Автору респект.
Klon91
странно как то... у мя мод на чистой игре и вылетает через несколько минут... версия 1.0003, никаких модов больше не стоит.. лог с ошибкой не выкидивает игра просто тупо сворачиваеться и всё sad.gif
Дацент
Кто-нибудь может выложить нормальные рабочие ссылки? У меня с этого тупова депозита не качаеться или ссылки мёртвые, патался скачать с Stalker Inside эфект ноль, пустая страница.
cabrobro
рабочие ссылки?
установить в последующем порядке :
ABC: ]]>http://stalker.filefront.com/file/ABC_Adva...Collision;79656]]>
Update 1.0:http://stalker.filefront.com/file/ABC_Free_Play_Updates;80997
ABC Mod 1.0 small patch: ]]>http://rapidshare.com/files/44274692/abc_m..._patch.zip.html]]>

or you could just wait for the repack 1.1 will be just one file.
или вы можете просто подождать - компьютерная 1.1 будет только один файл.
==============================

hi all, could someone please edit the topic of this thread to "Cabrobro Mod"

thanks.

im glad that some of you liked my mod, though my main reason was to mod the game for my own "taste".

=============================

привет всем, может измените тему этой цепочке на "Cabrobro мод"

спасибо.

им рады, что некоторые из вас понравилась моя мод, хотя моя главная причина заключалась в мод игра для моего собственного "вкус".
==============================

I said that mod would be the "last", but i decided to do one more version, because when i finished "abc 1.0" i learned so many things and i left out so many cool ideas and the only reason i didnt put it in "abc 1.0" it would need more time to test, but i hate to sit and code scripting, because it require time and its boring with the stupids stalkers errors logs, plus i work as webmasters and i do hours of php scripting and when i get in home i like to enjoy a game instead of to site and do more code. I dont like much of compilation, ABC mod is probably the only "english" mod that does have some scriptings, most are people editing ltx n compilations.


with that said, that new version wont be any time soon, ill take my time and do it whenver i want.

=================================
Я сказал, что модуляция будет "последним", но я решил сделать еще один вариант, поскольку, когда я завершила "abc 1.0" я узнал так много вещей, и я покинул так много холодных идей и единственная причина, я не поддерживало положить в "abc 1.0" ему потребуется больше времени для тестирования, но я любят сидеть и код сценариев, поскольку требует времени и скучно с stupids охотники ошибки журналов, а также работы, я веб-мастерам и я сделать часы php-general сценарии и, когда я войти в дом я, как пользоваться игрой, а не на сайт и сделать больше кода. Я же духе как и большая часть компиляции, ABC модели является, пожалуй, только "русский", что модели все же есть некоторые scriptings, большинство людей, редактирование сборников ltx н.


с, что говорит о том, что новая версия равно будет в ближайшее время, жестокое принять мое время и сделать это whenver я хочу.
=====================================

Цитата
ABC "future" version


- damage tweak(alot people complain about weapon, i like the way it is, since every stalker own a suit, its reasonable that they can take bullets and still fight, BUT i would tweak some "bones", like head and neck, so stalker without head protection would take more damage)

- blowout, the last patch was already very random, but it would be a litte different, ill see if can make it affect npc without being bug.

- db.script will have several others options, so there you will able to set if blowout can affect npc or not, also there would be a option to set how often you want npcs to spawn, this is good because some people like alot action, i just edited mine to have alot more action and others stuffs. so this would be the basic user file to tweak the mod the way you like it better.

- "horror time" would be random, that means it will happen at any hour during night time, probably from 10pm to 04am.
- something similar to "horror time" without being a "horror time" i was thinking abot Constantine movie, anyway it would be in a form of illusion, sh..

- maybe spawing a few mutants without being tied with blowout or horror time

- new hud, that is what im messing right now, it wont be that different from default hud, i like the map, it don't take much the vision, but there would be other stuffs on different location, its the 1st time im editing hud, but it will be unique.

- suits would affect your hud vision.

- ABC Player(MP3 player) - Stalkers got a PDA, why not a mp3 or ipod?

- new sleeping mode( see mini "sleeping bag"  but it will be a little bit more complex.

- repair Kit for Weapons and Suits , something that you would buy from trader, Artifact repair( still in ABC 1.0)

- new weapons textures from the russian version pack for abc, didnt check it, but some images looks good, ill probably mix some textures

- probably a new blood effect, like when you are getting hit, its not a "blood drop", but it would be like you are seeing your blood flying in front of you and maybe other stuffs related to radiation and blowout.

- Portal artifact or whatever, something that would you let you open portals in the current level.

- ill try to pull off my original "Crysis nano suit"(speed, jump, strength, heal) idea, healing is easy. long time ago i had a suit working with actor class, but speed and jump was default, i have yet to try negative values.

in the last abc version i even tried to put a predator mod, like being invisible to npcs, there are 2 functions that allow that, but sadly it doesnt work for actor, only for npcs

- i will try to add "bloodsucker zombie" idea, this would be the last thing i would try to add, because i could keep trying it for a month without any result, its a matter of editing and testing ogf file, so this would be the last thing.

- and alot other stuffs...

All that stuffs, besides nano suit(speed/jump) and "zombie bloodsucker", i know how to do and i know it works, it will just take some time to code it.

when it will be done?
No idea.





BUT before this new version, ill release a REPACK which will be:
ABC 1.1 (ABC mod + Update + patch) and a few stuffs from the "future version"


ABC 1.1 repack will include:- All features from ABC + Updates + tweaks

- "Simple Sleeping Bag" (that i released a few days ago, 1st time i saw this was a video of Global Mod and i had no clue how to do that, but by the time i finished abc 1.0 i already knew how to do it, though i come across with alot crashing, but i figured out a way to prevent crashing.)

- Unique HUD (RADIATION BAR, see pictures from my Sleeping Bag ) - i never edited the hud, so i decided that i would start from there and i did some cool stuffs. on the "future" version, ill probably put a "Weapon condition bar".

- inventory with 10 items and weapons fit pistol slot.

- Damage tweak, i like the way it is, since all stalkers own a suit, so its reasonable that they can take bullet, but im doing some bones tweak.

- new textures for weapons, ill remove some character textures and than ill be tweaking blowout.

and will be just one file, so there will be no much problems and almost nothign to translate, since the last patch, i made it as unique file, which does messed up you game default language.
===============


ABC mini mod - Sleeping Bag
(no, its not like amk or whatever, i dunno about global mod, didnt download, but i think that ui code is from IMP, it was posted long time ago in another russian forum) i also have a connection problem, 56k from brasil is a pain, wich keep reseting, that is why i upload it on "packs" it keep reseting, i never download big stuffs, so this "repack" ill see if some1 can upload it for me, because it will be probably bigger then 60mb.
=====================
[б] ABC мини моделей Спальный мешок [/ б]
(нет, его не хотелось АМК или иначе, я Дунно о глобальной модели, не поддерживало загрузку, но я думаю, что ui код от ОС, он был помещен давно в другой русскоязычный форум) я также проблемы с подключением, 56k от brasil - это боль, которая постоянно переустановку, поэтому я загрузить ее на "пакеты" держать ее переустановку, я никогда не загружать большие питания, так что это "компьютерная" плохо ли some1 можете загрузить его мне, поскольку он будет, вероятно, больше, то 60mb.
=====================


Download: ]]>http://rs175.rapidshare.com/files/47995464...c_sleep_mod.zip]]>

Pics from sleeping bag and my HUD which will be in ABC 1.1 Repack.
======
Картинки из спальный мешок и моя инвалидов, которые будут ABC 1.1 Репак.

]]>]]> ]]>]]>

]]>]]>


i forgot to mention something:

2) Install with others mods:
==========================================
Go "config" folder and open localization.ltx and look for:
"files = "
at the end of this big list add ",string_table_abc2" without quote.

If you have ABC mod, then before moving this mod to your gamedata, you must delete config\ui\ui_movies.xml, sleep_manager.script and fix config\localization.ltx from the sleeping bag mod.

==========================================

The mini mod, only have the sleeping bag, the hud will be on ABC 1.1 repack.

==========================================

EDIT : фиксированный образ и добавят некоторые информация на русском языке
Для просмотра полной версии этой страницы, пожалуйста, пройдите по ссылке.
Форум IP.Board © 2001-2024 IPS, Inc.