Тестеры SDK отвечают на вопросы, Содержит кучу ответов на кучу вопросов. |
Здравствуйте, гость ( Авторизация | Регистрация )
Тестеры SDK отвечают на вопросы, Содержит кучу ответов на кучу вопросов. |
21.05.2007, 18:58
Сообщение
#161
|
|
Игрок Репутация: 5 Группа: Участник Сообщений: 46 Регистрация: 08.12.2005 |
Hellraiser я подумал об этом но не знаю как поведут себя текстуры ещё посмотрел в SDK Help flash где импортировали карту ,что может так былоб правельнее, ведь у них в SDK после импорта из maya всё открылось нормально, впринцепи я нашёл выход открывать в maya mp_atp.mb которую выложили разработчики и уже потом чистить и создавать свой)
|
 
|
|
|
|
21.05.2007, 19:07
Сообщение
#162
|
|
Игровой Бог первой степени Репутация: 1167 Группа: Участник Сообщений: 9404 Награды: 5 Регистрация: 15.03.2007 |
у меня вопрос: можно ли инверсировать предмеиы с лева на право? (я имею ввиду стоит сталкер а унего рука глядит на право, применил инверсию, он стал на оборот - рука глядит на лево), и можно ли тестить карты не выходя из редактора в самом редакторе?
-------------------- |
 
|
|
21.05.2007, 19:37
Сообщение
#163
|
|
Заслуженный Мастер Игры Репутация: 390 Группа: Участник Сообщений: 1703 Награды: 1 Регистрация: 18.11.2005 |
Цитата можно ли инверсировать предмеиы с лева на право? обычный тул rotate Цитата можно ли тестить карты не выходя из редактора в самом редакторе? нет |
 
|
|
21.05.2007, 21:36
Сообщение
#164
|
|
Заслуженный Мастер Игры Репутация: 562 Группа: Участник Сообщений: 1667 Награды: 4 Регистрация: 18.02.2007 |
А для СДК обязательно редактор Maya нужен?Прост если он оч нужен для создания своих карт то скиньте ссылочку на него плиз желательно крякнутый
|
 
|
|
21.05.2007, 21:54
Сообщение
#165
|
|
Игровой Бог первой степени Репутация: 1167 Группа: Участник Сообщений: 9404 Награды: 5 Регистрация: 15.03.2007 |
про ротате я знаю, я делаю необычную карту, плоскость, на плоскости краны, фургончики, всякое шматьё, а на другой стороне плоскости кверх ногами теже самые обёекты.... но перевернуть так, чтобы они были как будто тражённые в зеркале нелтзя.. нужна инверсия...
-------------------- |
 
|
|
22.05.2007, 21:55
Сообщение
#166
|
|
Игрок Репутация: 5 Группа: Участник Сообщений: 46 Регистрация: 08.12.2005 |
|
 
|
|
23.05.2007, 08:00
Сообщение
#167
|
|
Опытный Игрок Репутация: 6 Группа: Только зарегистрировался Сообщений: 51 Регистрация: 17.01.2006 |
Hi, I apologize for not writing in russian.
I have tried for days to try and successfully create and compile a map, but I can't do it. I just get errors and problems. I have made a map in maya 8.5, and successfully exported it to the SDK level editor. It is called mp_natesta, and saved to X:\maps I have added a light to the map, 4 spawn points, and a glow object, but when I go to "build" the map, it has all sorts of errors. These are the errors i get: ]]> Then If I try to compile, using: x:\xrLC.bat mp_natesta I get an error saying that it can't find my map: ]]> How do I fix this? My maps are being saved to X:\maps but when I open a map, It opens them from my C:\ like you can see here: ]]> Sorry that this is in english. I hope someone can help. |
 
|
|
23.05.2007, 11:38
Сообщение
#168
|
|
Источник Излучения Репутация: 508 Группа: Участник Сообщений: 2295 Награды: 3 Регистрация: 22.11.2005 |
Народ, как правильно экспортнуть модель из макса в майа с сохранением анврапа?
|
 
|
|
23.05.2007, 15:12
Сообщение
#169
|
|
The One Репутация: 744 Группа: Участник Сообщений: 2715 Награды: 5 Регистрация: 05.12.2005 |
Цитата Hi, I apologize for not writing in russian. I have tried for days to try and successfully create and compile a map, but I can't do it. I just get errors and problems. I have made a map in maya 8.5, and successfully exported it to the SDK level editor. It is called mp_natesta, and saved to X:\maps I have added a light to the map, 4 spawn points, and a glow object, but when I go to "build" the map, it has all sorts of errors. These are the errors i get: ]]> Good Day Natace. Likely you haven't specified in properties of object glow a texture. ]]> Цитата Then If I try to compile, using: x:\xrLC.bat mp_natesta I get an error saying that it can't find my map: ]]> How do I fix this? Natace, usual levels should be save in: [SDK folder]/maps The name of your level should be specified in properties of a level in a field: "Level path"(Level path = mp_natesta). And compile, using [SDK folder]/xrLC.bat mp_natesta -------------------- |
 
|
|
23.05.2007, 15:16
Сообщение
#170
|
|
разраб одиночка Репутация: 2132 Группа: Модератор Сообщений: 3413 Награды: 13 Регистрация: 06.05.2004 |
Цитата Hi, I apologize for not writing in russian. I have tried for days to try and successfully create and compile a map, but I can't do it. I just get errors and problems. I have made a map in maya 8.5, and successfully exported it to the SDK level editor. It is called mp_natesta, and saved to X:\maps I have added a light to the map, 4 spawn points, and a glow object, but when I go to "build" the map, it has all sorts of errors. hi, you should choose a path for your map at first you need to go to Tools -> Properties and choose a level patch for example mp_natesta then press Build your map will be saved to gamedata\levels\mp_natesta than you should build your map for example D:\SDK\xrLC.bat mp_natesta(compiler will use a file build.prj from gamedata\levels\mp_natesta\ and will compile your map) also you may forgot to add textures of your map they must be in sdk\import in .tga format than, open level editor and press images->check new textures, editor will find them, after that you should reload editor hope it will help you Сообщение отредактировал Loxotron - 23.05.2007, 15:18 -------------------- |
 
|
|
23.05.2007, 16:40
Сообщение
#171
|
|
The One Репутация: 744 Группа: Участник Сообщений: 2715 Награды: 5 Регистрация: 05.12.2005 |
Цитата Народ, как правильно экспортнуть модель из макса в майа с сохранением анврапа? Черный_Уулгуй, пользуйся плагином для Макса. У вас на ]]> ]]>Скачать плагин]]> -------------------- |
 
|
|
24.05.2007, 03:25
Сообщение
#172
|
|
Опытный Игрок Репутация: 6 Группа: Только зарегистрировался Сообщений: 51 Регистрация: 17.01.2006 |
Thanks heaps guys, I have successfully compiled a map, and successfully running the map aswell.
I think I made a problem when I was in maya, I made the walls and ceilings "one sided" and I think because of that, the sun is actually shining through the ceiling and walls or something. Here is a picture. ]]> When making the level inside of maya, and texturing it, there is a little box that says "one sided" I had this ticked, should I leave all of the walls 2 sided? unless i'm doing an indoor area? Сообщение отредактировал Natace - 24.05.2007, 03:36 |
 
|
|
24.05.2007, 13:30
Сообщение
#173
|
|
Опытный Игрок Репутация: 6 Группа: Только зарегистрировался Сообщений: 51 Регистрация: 17.01.2006 |
sorry about the double post...for some reason I couldnt edit my last one
I have run into a new problem, a very strange one. I figured that the shadows in my last map were only acting strange because my walls were one sided. So I went into maya selected each of the textures, and changed them all to double sided. I exported from maya, imported to the level editor, made a new map called mp_testmap and for some wierd reason, when I go to compile using xrLC it takes about 4 mins which seems to be about right, it took that long last time. But when I look at the folders for the level I compiled successfully and got into the game, compared to the one I just made that I tried to fix up, you can see that something is very wrong. As you will see in the picture below, even though the map compiled, it has missed out on a whole bunch of files. The one of the left is the map that I have just compiled that is missing the files. And the map on the right is the one that I compiled and got working, but with the wrecked shadows. ]]> And If I try to run the map in STALKER, it just tells me that the map can't be found. Have you run into this before? Сообщение отредактировал Natace - 24.05.2007, 13:31 |
 
|
|
25.05.2007, 23:25
Сообщение
#174
|
|
Игрок Репутация: 3 Группа: Только зарегистрировался Сообщений: 30 Регистрация: 25.05.2007 |
Цитата(Natace @ May 24 2007, 13:30) I have run into a new problem, a very strange one. I figured that the shadows in my last map were only acting strange because my walls were one sided. So I went into maya selected each of the textures, and changed them all to double sided. dont sure, but i think double sided walls need here ) just do SOLID walls. Polys Around it. Got it ? my english no so good. sorry. И кстати кто нибудь разобрался с факен экспортером из МАкса ? вот тут вроде как фикс выложили. Но в моей Восьмёрке не пашет ]]> А в шестом ктонть пробовал ??? Или может хоть ктонить напишет скрипт под макс и под майу... кажись можно в какойнить XML запихнуть текстурные все привязки - а в майе разшивровать и текстуры переназначить... А модели то и по OBJ перекинуцца - там и текстурные координаты живы... там по сути надо чтоб майа забила 3 параметра на текстуру 1) Xray material 2) filename\path 3) на чём висит текстура |
 
|
|
26.05.2007, 15:59
Сообщение
#175
|
|
Опытный Игрок Репутация: 6 Группа: Только зарегистрировался Сообщений: 51 Регистрация: 17.01.2006 |
Your english is not bad, I need to learn to speak russian now, lol, I can understand you. You mean to make a wall that is actually thick, rather than one plane.
The problem now though is that when compiling the map, it compiles, but the level is missing heaps of files that are needed to run the map. So I'll try and get that sorted out, I've been modelling a creature at the moment for my mod, so, havent really bothered trying to work out the compilation issue just yet. I've also created a rather large map, which took me 4 days to get to the point it is. I have one more floor to go, and then I need to put windows and stuff in. |
 
|
|
26.05.2007, 16:54
Сообщение
#176
|
|
Опытный Игрок Репутация: 8 Группа: Только зарегистрировался Сообщений: 59 Регистрация: 23.04.2007 |
Что такое HOM объект?
|
 
|
|
27.05.2007, 00:20
Сообщение
#177
|
|
Игрок Репутация: 3 Группа: Только зарегистрировался Сообщений: 30 Регистрация: 25.05.2007 |
Цитата(Natace @ May 26 2007, 15:59) The problem now though is that when compiling the map, it compiles, but the level is missing heaps of files that are needed to run the map. Little dont understand. just copy all files from \level_editor\gamedata\ to S.T.A.L.K.E.R\gamedata\ - its bigger that need ) but works great ) & add your map to S.T.A.L.K.E.R\gamedata\config\mp\map_list.ltx Do you modelling in Maya ? |
 
|
|
27.05.2007, 04:17
Сообщение
#178
|
|
Опытный Игрок Репутация: 6 Группа: Только зарегистрировался Сообщений: 51 Регистрация: 17.01.2006 |
Look at this picture:
]]> Thats what happens when I compile. The left picture is the bad compile, the picture on the right is the good one. They are the same level, but the one on the left has double sided walls. I hope you understand. |
 
|
|
27.05.2007, 12:02
Сообщение
#179
|
|
Игрок Репутация: 3 Группа: Только зарегистрировался Сообщений: 30 Регистрация: 25.05.2007 |
Цитата(Natace @ May 27 2007, 04:17) They are the same level, but the one on the left has double sided walls. he he let me see. You Save As the mp_nastena level with "testmapa" name ? if yes - then look at your scene\options Level path must be current project named! ]]> So. if this dont help. Kill All Doublesided polys from maya// this must be gives errors |
 
|
|
27.05.2007, 13:05
Сообщение
#180
|
|
Репутация: 2 Группа: Только зарегистрировался Сообщений: 2 Регистрация: 29.08.2004 |
Как импортировать модель героя из Maya, в формат понятный ActorEditor и как быть с анимацией героя ?
Все нужные Maya-плагины установил правильно, но на экспорт нужных форматов нет. ]]> При закрытии ActorEditor DrWeb ловит: C:\WINDOWS\actor.ini - инфицирован модификацией Lust.196 Типа баг репорт, мне не напряжно я могу и с этим виром работать, но вруг разработчиков заинтерисует. |
 
|
|
Текстовая версия | Сейчас: 25.04.2024, 12:45 |