Перейти в начало страницы

Здравствуйте, гость ( Авторизация | Регистрация )

Gameru.net останавливает работу в связи с вторжением армии РФ в Украину. Следите за дальнейшими анонсами.
Support Gameru!
3 страниц V  < 1 2 3  
Ответить в данную темуНачать новую тему
>  The Elder Scrolls IV: Oblivion. Полезные ссылки, в том числе и патчи
Tremer
сообщение 14.07.2006, 09:14
Сообщение #41


Продвинутый геймер
********

Репутация:   148  
Группа: Участник
Сообщений: 278
Награды: 2
Регистрация: 30.08.2005




Вставить ник Цитировать выделенное в форуму быстрого ответа


Yaltinez, Качаем, ОГРОМНЕЙШЕЕ СПАСИБО !!!


--------------------
Где твои Крылья, которые нравились мне? "Наутилус"
Перейти в начало страницы
 
Tremer
сообщение 18.07.2006, 16:38
Сообщение #42


Продвинутый геймер
********

Репутация:   148  
Группа: Участник
Сообщений: 278
Награды: 2
Регистрация: 30.08.2005




Вставить ник Цитировать выделенное в форуму быстрого ответа


По поводу после установки перевода 1с и проскакивания озвучки есть комментарий с сайта Max Kollection:
Цитата
Не помню где нашол, так что извиняюсь перед автором 
"Проблема решается так:

(у вас должно быть установлено на компе .NET framework 2.0 без него ничего не получится)

1) скачиваете программу ]]>http://www.mytempdir.com/763377]]> - 13кб
2) Запускаете её, открываете файл /Oblivion/Data/Oblivion - Voices1.bsa извлекаете всё в папку /Oblivion/
3) Абсолютно тоже самое делаете с файлом /Oblivion/Data/Oblivion - Voices2.bsa
4) Открываете теперь папку /Oblivion/Data/Sound/Voice/Oblivion.esm/. Там должно быть несколько папок
5) Просто переименовываете их в следующем порядке:
Argonian -> Аргонианин
Breton -> Бретон
High Elf -> Высший эльф
Nord -> Нордлинг
Redguard -> Редгард
Imperial -> Имперец
Dremora->Дремора
Больше ничего не трогаете.

После этого озвучка заработает без проблем."

Я все сделал так как есть, но не помогло, все експортированное и переименованы папки, и я как понял нужно все это назад в архивы *.bca или все тащится с папки ~/Oblivion/Data/sound...?
Кто занимался этим отпишитесь, пожалуйста.


--------------------
Где твои Крылья, которые нравились мне? "Наутилус"
Перейти в начало страницы
 
Ялтинец
сообщение 27.07.2006, 12:10
Сообщение #43


Высший Игровой Бог
************************

Репутация:   2288  
Группа: Участник
Сообщений: 10567
Награды: 10
Регистрация: 06.07.2005




Вставить ник Цитировать выделенное в форуму быстрого ответа


Внимание! В сети повился новый сайт группы людей, которые занимаются озвучкой сабжа русским языком. ]]>Собственно, сайт.]]> На нем уже представлены образцы переведнной речи некоторых персонажей. Пожелаем ребятам успехов, и скорого выхода перевода!
Перейти в начало страницы
 
Ялтинец
сообщение 04.08.2006, 08:47
Сообщение #44


Высший Игровой Бог
************************

Репутация:   2288  
Группа: Участник
Сообщений: 10567
Награды: 10
Регистрация: 06.07.2005




Вставить ник Цитировать выделенное в форуму быстрого ответа


]]>Unofficial Oblivion Patch Installer Version 1.21]]> Размер - 5703kb
Version History
v1.2.1 (02/08/2006)
-Fixed the collision again on the 2 buildings we fixed it for since they where partially blocking doors.
-The "Public Notice" will defiantly not fall of the door this time.
v1.2.0 (01/08/2006)
-Cleaned up the ESP.
-Batch files improved again, added uninstall batch file.
-Fixed the Weatherward Circlet level list so you don't receive the level 15 version at level 10.
-Moved a Stinkhorn out of a wall at the Arcane University (8,11), moved a few mushrooms so they weren't clipping into each other and also grounded a few floating mushrooms and benches.
-Moved a few lily pads in the wilderness (-20,3) so they are on the surface of the water now.
-Moved 2 Foxglove's outside Malada (MaladaExterior02 45,-1) out of the ground also fixed a floating tree.
-Moved the land up so you can't see under the pillars at Fort Naso (FortNasoexterior 38,1) anymore.
-Turned on Auto-Calculate spell cost for Finger of the Mountain. The higher level spell versions costed huge amounts of mana to cast and with the other reward spells I've seen they actually have a lower cast cost then Auto-Calculate so why are these spell so high?
-Fixed a floating rock in the wilderness (-8,4).
-Moved 2 Columbine and a Red Flax up out of the ground near an Oblivion gate (OBGateRandWW007 -1,-4) also grounded a floating Columbine.
-Grounded a floating Lady's Smock and several floating rocks in the wilderness (-1,-5).
-Removed all the duplicated objects (about 35) from around the entrance to Dzonot cave (DzonotCaveExterior 2,13), should get a FPS boost in the area too now.
-Raised the land near the steps outside Fort Entius (FortEntiusExterior 38,1) so you can't see under it anymore.
-Moved a bush near the Jode Doomstone (-38,-11) out of a rock.
-Move a Foxglove out of a rock in the wilderness (35,-15).
-Fixed the trap in Infested Mine Spent Galleries (InfestedMine03), one of the spike balls wasn't swinging down.
-Fixed flicker near the beginning or Arkved's Rending Halls (ArkvedsTower06), caused by objects overlapping.
-Fixed the "Gray Fox & Countess" bug.
-Removed a duplicate wall section in Kingscrest Withered Forest (KingscrestCavern04) which caused some ugly flickering.
-Fixed terrain in the Imperial Market District so you can't see under the steps, fixed a bit of terrain clipping through in one of the ponds and lowered the terrain near the edge of the ponds.
-Fixed all of the joining seams on Bruma's outside wall (I hope).
-Pressure plate door activators in the Anga and Fanacas Ayleid ruins will now work properly.
-The unique Monkeypants greaves item now has the correct icon for female characters also it will no longer appear as a pair of gauntlets when dropped.
-Corrected exploit of using Shadowmere as a four-legged bag of holding by knocking her unconscious; just hop onto Shadowmere like usual and if you did have items stored on her they'll be transferred to yourself.
-The unique Gauntlets of the Drunkard will now appear correctly for female characters.
-Fixed the Dremora Markynaz Robe so Dremora wearing it will no longer appear with invisible hands and feet.
-The Arena door now aligns properly with the ground.
-Placement of mushrooms and a rock at Dragonclaw Rock have been corrected.
-Ground texture polygons no longer protrude above the cobblestone of the Imperial City Market District.
-Missing collision/activation object mesh has been added to the hanging swords and dragon lamps at Cloud Ruler Temple.
-Motherwort plants will no longer flicker/exhibit graphical tearing.
-Fixed oversized collision object for three structures in the Imperial City (2 walls and an Arcane University building) which prevented harvesting plants near them.
-The note on Claudius Arcadia's front door will no longer fall off when activated by the player.
-Goldbrand will no longer appear to be held in the incorrect place as the Ebony Blade was.
-Corrected pixelleted jaggy Ayleid wrought-iron door texture on the Ultimate Heist (Thieves Guild) Keyhole Pillar to match the fix for the square Alyeid doors.
-When the player is joining the Thieves Guild, Amusei should no longer fail to show up in the Garden of Dareloth (Imperial City Waterfront) and instead be hiding in the Leyawiin castle dungeon, thus breaking the quest line (caused by picking the furthest cell's lock in the Leyawiin dungeon before joining the Thieves Guild).
-In the Thieves Guild Lost Histories/Atonement quest, Amusei will not disappear through cell transitions when being rescued from Castle Skingrad's dungeon.
-Also in the same quest, corrected selected Skingrad town guards but not castle guards avoiding the escaping player and Amusei; close proximity to the only two escape routes made it nearly impossible to complete the quest without a large bounty.
-If the player finds the Great Welkynd Stone in Miscarcand before being given the quest by Martin, this will no longer cause him to go to battle in the Defense of Bruma sub-quest of the Main Quest equipped with only his priest's robe and iron dagger, which greatly increases the chance of him dying (also his name did not change to "Martin Septim").
-Killing Azani Blackheart without Modryn Oreyn present will no longer break the associated Fighter's Guild quest.
-At the conclusion of the quest When The Vow Breaks, Maeva the Buxom will now recognize multiple Rockshatter maces (leftover from bug fixed by the 1.1.511 patch) in the player's inventory and will remove all of them (there was only ever supposed to be one); also if the quest has already been completed any remaining Rockshatter's will become non-quest items thus will have normal weight and may be sold.
-Fixed Eduard Denile's body missing from Swampy Cave (Fighters Guild Mystery At Harlun's Watch quest) for pre-patch savegames; on load, Eduard's body will reappear in Swampy Cave so that the quest can be completed.
-In the Ultimate Heist (Thieves Guild) quest, backtracking through the dungeons without entering the palace after successfully using the Arrow of Extrication will no longer unpickably lock the palace door, breaking the quest.
-Fixed Vidkun's body missing from the Cheydinhal Mages Guild Well (Recommendation Quest) for pre-patch savegames; on load, Vidkun's body will reappear in the well so that the quest can be completed.
-The Boots of Springheel Jak will now only advance their quest (causing the Gray Fox to appear) if the quest is actually running, as they can be obtained from Jakben Earl of Imbel outside the quest without using the console; as well new dialog has been added so that they can be given to the Grey Fox at the time that the quest is given if the player already has them, and they will now be removable from player inventory when the quest is completed.
-In the Thieves Guild Ahdarji's Heirloom quest, Hlidara Mothril (countess' handmaiden) will be set to essential/un-killable, and if she is already dead on load she will reappear in Leyawiin or Chorrol depending on the day of the month, as she would occasionally die on the journey between the two locations; she will also become non-essential at quest end.
-Also in the Ahdarji's Heirloom quest, dialog topics regarding the ring will not improperly advance so be available without the player being given any information as to what it is.
-In the Sanguine Shrine (Stark Reality) quest, Countess Alessia Caro should not go on her monthly visit to Chorrol if the quest is running.
-In the Imperial Corruption quest, Ruslan and Lorunk gro-Glurzog should now meet with Watch Captain Itius Hayn to testify when they are supposed to, rather than hanging around their houses or other Imperial City areas.
-For existing pre-1.1.511 patch savegames with one or more copies of Ahdarji's Ring stuck in player inventory, on load they will become non-quest items so can be gotten rid of.
-Corrected broken timers in scripting for vampirism and also removed unnecessary variables, which fixes the following bugs: the player will become a vampire when resting a minimum of three days after contracting Porphyric Hemophilia (which is what was supposed to happen, not immediately after contracting the disease) feeding and then immediately resting or waiting for less than 24 hours will no longer cause the player to change state from 25% to 50% (a minimum of 24 hours is supposed to happen between state changes) and the higher-level states of vampirism (75% and 100%) will be accessible (whereas before they were dependent on the time of day of resting due to the broken timers.) On load of save of a player with Porphyric Hemophilia who has not yet rested, the broken day counter will be reset to zero allowing three days before vampirism occurs.
-In the Till Death Do Us Part (vampirism cure) quest, Melisande should no longer remain indefinitely in her basement preparing the cure due to broken timer dependent on the time of day and day of the month that the ingredients were presented.
-In The Dark Brotherhood quest "A Watery Grave", the player will no longer be able to hide in the open packing crate while on horseback, trapping the horse in the Marie Elena's cargo hold.
-Corrected Ultimate Heist (Thieves Guild) quest Ayleid Guardians' deaths being counted as murders if the player was far away or invisible.
-As well, if the player leaves and returns to the area the Ayelid Guardians' corpses are in after defeating them, they will no longer stand up as if "alive".
-The lich King of Miscarcand and his Zombie Guardians should no longer pursue the player outside of Miscarcand, causing problems resting and fast-travelling, and appearing when the player is released from jail.
-Imperial Legion Foresters should no longer fight with town guards.
-Southern Books (Leyawiin) will no longer be a "red-door" trespass area while it is open for business, and will be properly locked up at night by Bugak Gro-Bol.
-Locked door (requires key) in Unmarked Cave will now be unlocked, opening up three large explorable areas; there is no quest associated with this location, so no reason for the door to be locked, and there is no key that would open it (note that the player may need a high acrobatics skill to jump across the water in one section to access all of this cave).
-Also corrected a twitchy tree root in Unmarked Cave just beyond the locked door.
-Trevaia (Anvil Chapel of Dibella) will now offer restoration spells for sale as she was supposed to while in the chapel nave as other priests do (she was also set to sell potions, but had no potions to sell, so this has been removed).
-Four merchants (Calindil of the Mystic Emporium and Edgar Vautrine of Edgar's Discount Spells in the Imperial City Market District, Ernest Mathis of the Foaming Flask in the Imperial City Talos Plaza, and Ungarion of A Warlock's Luck in Bravil) will now have their previously missing option to invest in their shop for an Expert in Mercantile player.
-S'Drassa (Leyawiin mages guild) will no longer have an "Invest 500 gold in this shop" option for an Expert in Mercantile player, as he doesn't buy or sell anything.
-The reversed levelling of the Amulet of Interrogation reward from the Information Gathering (Fighters Guild) quest has been corrected.
-The following quest items can now be removed from the player's inventory when their quests are completed: Akaviri Orders, Lindai's Royal Tomb Key and Rumare Slaughterfish Scales.
-Clannfear Claws should no longer fall through the floor when dropped.
-Corrected duplicated wall at Fanacas Ayleid well causing flickering textures and other graphic anomalies.
-Hovering push block in Lindai Ayleid ruin is now affixed to the wall.
-Circular stairway column at Atatar entrance should no longer show a see-through gap at its base.
-Claudius Arcadia's front door (Imperial City Talos Plaza District) should no longer be difficult to open due to incorrect placement.
-Three slightly flying trees at Chorrol's north gate have been grounded.
-A flying fallen tree trunk near Pillaged Mine has been grounded.
-A slightly flying tree at Gottshaw Inn has been grounded.
-Six slightly flying and/or see-through rocks at Shadeleaf Copse have been grounded and properly oriented.
-The large see-through boulder near Kindred Cave has been corrected (and a couple of mushrooms moved out of the way).
-A flying rock in the Kvatch Oblivion plane has been grounded.
-Flying cypress knees in the wilderness near the Imperial Bridge tavern have been grounded.
-A slightly flying see-through underside tree in Mankar Camoran's "Paradise" has been grounded.
-Corrected Blood Grass embedded in a rock in the Cheydinhal Oblivion plane.
-Maro Rufus (The Best Defense, Imperial City Market District) will no longer be slightly embedded in the floor on first entry.
-Duplicated sarcophagus in the Trentius Family Mausoleum (Imperial City Palace District) has been corrected.
-Corrected problem with note in Rosethorn Manor (Skingrad player's house) where if it wasn't taken on first read, it could never be read or taken again.
-When player buys and furnishes the available Chorrol house (Arborwatch) there won't be a pewter plate on a chair, the stool in front of a desk will be called "Stool" not "Chair" (this will also affect three other instances of this stool throughout the game) and one silver glass is now properly part of the sitting area so it won't be hovering in midair if only the study area is purchased.
-Shamada, Ra'Jahirr and Julitta Plotius (Leyawiin) will no longer each futilely try to open a locked cupboard in Best Goods & Guarantees for two hours a day.
-Corrected LIP (facial animation) for over a hundred lines of beggar dialog relating to the Thieves Guild quest line.
-A missing line of spoken persuasion (bribery) dialog for Imperials and Redguards will now no longer appear for those races.
-Gilgondorin (Silverhome-On-The-Water, Bravil) will no longer mention that the player should talk to Dro'Shanji as he's seen strange creatures around his house (quest was never developed beyond this hint, being replaced with the unrelated Through A Nightmare, Darkly).
-Khajiit will no longer use the greeting "To greet you? Or eat you?" to other Khajiit (including the player) nor Argonians the greetings "The prey approaches." or "Fresh game." to other Argonians.
-Corrected audio and subtitle for City-Swimmer (Argonian in Bravil) refering to herself as a "he" twice in her introduction dialog.
-Created a compatibility patch for the official horse armor plugin released by Bethesda so now you can enjoy fixed armored horses.

The rest of the version history can be found here as it is getting too big to keep it all here.

И еще, ребята не покладая рук и надрывая голос доводят озвучку:
Озвучена и порезана большая половина Хаджитов/Аргониан
Уже была выложена озвучка всех мужских персонажей эльфов (с новой анимацией лиц), а также Дремор (без новой анимации лиц).
Перейти в начало страницы
 
Wild
сообщение 28.11.2006, 08:28
Сообщение #45


Игровой Эксперт
***************

Репутация:   294  
Группа: Участник
Сообщений: 2172
Награды: 3
Регистрация: 19.11.2005




Вставить ник Цитировать выделенное в форуму быстрого ответа


Может кто еше не видел
]]>http://sound.rpgmap.net/download.php]]>


--------------------
Something Wild
Wild [Human] [NotPlayingAnyGames]
Перейти в начало страницы
 
Ялтинец
сообщение 28.11.2006, 10:37
Сообщение #46


Высший Игровой Бог
************************

Репутация:   2288  
Группа: Участник
Сообщений: 10567
Награды: 10
Регистрация: 06.07.2005




Вставить ник Цитировать выделенное в форуму быстрого ответа


Wild, темы объеденены.
Перейти в начало страницы
 
Wild
сообщение 18.04.2007, 07:24
Сообщение #47


Игровой Эксперт
***************

Репутация:   294  
Группа: Участник
Сообщений: 2172
Награды: 3
Регистрация: 19.11.2005




Вставить ник Цитировать выделенное в форуму быстрого ответа


Цитата
Может кто еше не видел
]]>http://sound.rpgmap.net/download.php]]>

Перевод недавно обновлен, советую скачать.
И вопрос, уже есть патч 1.2, его кто-нить видел для 1Совской версии ?


Was added in 4 minutes 43 seconds:

Цитата
6. Изменения, вносимые патчем 1.2

Новые особенности

10 новых достижений для Xbox 360, с учетом аддона Shivering Isles

Исправление ошибок

Улучшенный уровень детализации (LOD) для ландшафтов.

Оптимизация системы загрузки файлов.

Взятие предметов у мертвых существ более не является преступлением.

Исправлена ситуация с неверным сохранением состояния дверей (закрыто/открыто) .

NPC больше не "показываются" на экране, когда игрок выходит из меню состояния ожидания (Wait) по кнопке "Отмена" (Cancel).

Исправлена "утечка" памяти, связанная с многократным сидением на стуле.

Отражение окружения в окнах теперь выполняется корректно.

Исправлена ситуация, когда игрок продолжал находиться в состоянии "бой", в то время как противника давно уже не было поблизости.

Игрок больше не может пользоваться опцией быстрого перемещения (fast travel), если он парализован.

Исправлено "зацикливание" диалога в случае, когда игрок был арестован стражником, с которым у него "дружеские" отношения.

Исправлена ошибка системы преступлений/наказаний при карманной краже у стражника.

Призванные существа из уровневых списков теперь корректно "испаряются".

Исправлена ситуация, когда краденые предметы могли терять свой статус "украдено" в случае игрока-женщины.

Исправлен "вылет", который мог возникать при появлении NPC, имеющих стрелы.

Во время показа экрана загрузки больше не проигрываются некорректные звуки.

Нападение на принадлежащее вам существо более не вызывает сообщения о совершении преступления.

Исправлена ситуация с неверной загрузкой уровня детализации при входе/выходе из глобальных областей (worldspaces).

Исправлена ошибка, позволявшая игроку добиваться бесконечного увеличения количества камней душ при выбрасывании и поднятии групп камней.

Исправлен "вылет" при вызове существа и немедленном выходе игрока из ячейки.

Исправлен "вылет" при краже предмета, выходе и немедленном возвращении во внутреннюю ячейку.

Исправлена ситуация с неверным проигрыванием второстепенной (idle) анимации NPC.

Исправлен случайный возникавший "вылет" в случае, когда существо теряет из вида игрока.

Исправлен случайный возникавший "вылет", связанный с неверной загрузкой NPC, участвующих в сражении.

Исправления квестов

В квесте "Зажечь драконий огонь" ("Light the Dragonfires") исправлено появление неверной журнальной записи в случае, если игрок закрыл врата Обливиона.

В квесте "Исцеление вампира" ("Vampire Cure"/"Till Death do They Part") исправлена ситуация с некорректной передачей Мелисандой игроку зелья излечения от вампиризма.


Сообщение отредактировал Wild - 18.04.2007, 07:29


--------------------
Something Wild
Wild [Human] [NotPlayingAnyGames]
Перейти в начало страницы
 
Hulk
сообщение 18.04.2007, 18:07
Сообщение #48


Я эльф 85 уровня.
******************

Репутация:   1025  
Группа: Участник
Сообщений: 3461
Награды: 11
Регистрация: 27.09.2005




Вставить ник Цитировать выделенное в форуму быстрого ответа


Есть патчи для локализованной версии?


--------------------
STEAM
SocialClub
Независимо от того, как вы одеты в онлайн игре, любой кто одет хуже вас - нуб, а кто лучше - задрот.
Перейти в начало страницы
 
Vetal17
сообщение 13.08.2007, 13:59
Сообщение #49


...
**********************

Репутация:   1053  
Группа: Участник
Сообщений: 6835
Награды: 6
Регистрация: 25.04.2007




Вставить ник Цитировать выделенное в форуму быстрого ответа


Лето, всем хочется отдыхать, но не людям, которые поставили перед собой цель переозвучить четвертую часть игры The Elder Scrolls. На этот раз они решили порадовать нас сразу пятью новыми масштабными частями озвучки. Скачать их вы уже можете прямо сейчас из нашего архива.
Совсем скоро игра заговорит по-русски. Только подумайте, в TES4: Oblivion пришлось озвучить заново порядка 38-и тыс. реплик, а это ни много ни мало более 50-и часов человеческой речи. В сентябре нам обещают полноценный единый установочный архив с полностью завершенной локализацией. Осталось перевести совсем немного, лишь голоса имперцев-мужчин. Но вы можете не ждать полноценного релиза дополнения, а ]]>скачать]]> уже готовые части и опробовать их в игре.

www.playground.ru

Сообщение отредактировал [A]_Veta17 - 13.08.2007, 14:00
Перейти в начало страницы
 
*GANGSTA*
сообщение 29.08.2007, 19:53
Сообщение #50


Магистр Игры
****************

Репутация:   171  
Группа: Забанен
Сообщений: 2727
Регистрация: 13.02.2007




Вставить ник Цитировать выделенное в форуму быстрого ответа


TES4 Oblivion Оптимизация (Увеличение производительности)как минимум в два раза без потери качества картинки! wink.gif cool.gif
Скачать можна отсюда: ]]>http://depositfiles.com/files/1623456]]>

Сообщение отредактировал Oles - 29.08.2007, 20:02


--------------------
Перейти в начало страницы
 
Вечерний Штопор
сообщение 12.09.2007, 11:42
Сообщение #51


Продвинутый геймер
********

Репутация:   177  
Группа: Участник
Сообщений: 370
Награды: 3
Регистрация: 11.08.2005




Вставить ник Цитировать выделенное в форуму быстрого ответа


Каторжный труд энтузиастов, озвучивавших Oblivion, завершен. Последняя новость с ]]>http://sound.rpgmap.net/]]>

"...Свершилось! С гордостью заявляем, что после более, чем года кропотливой работы готов финальный релиз! В него будут входить ВСЕ голоса Обливиона и официальных плагинов.
Чуть позже будут озвучены официальные дополнения Shivering Isles и Knights of the Nine.
14-15 сентября будет сделан инсталлятор, после чего он появится в интернете в течение нескольких дней.
PS: имперцы будут дополнительно выложены отдельным релизом."

Поздравляем прямо сейчас, а оцениваем и высказываемся - уже очень скоро smile.gif


--------------------
Когда черпается счастье полной миской
Когда каждый жизнерадостен и весел
Тётя Песя остаётся пессимисткой
Потому что есть ума у тёти Песи
И.Губерман(С)
Перейти в начало страницы
 

3 страниц V  < 1 2 3
Ответить в данную темуНачать новую тему
1 чел. читают эту тему (гостей: 1, скрытых пользователей: 0)
Пользователей: 0

 



Текстовая версия Сейчас: 20.04.2024, 06:05